Livets sinuskurva

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Helena - 1 augusti 2012 20:07

Första augusti. Sug på det. Sista sommarmånaden som man ska njuta av.

Jag njuter på mitt sätt!

 

Dagens projekt har varit av lite olika art:

Ett inte så fysiskt:  Att köra en ulltvätt i maskinen (vantar, etc.)

Ett mer fysiskt: Att börja kampen mot björkstubben, som förstör gräsmattan.

 

När jag började såg det ut så här:

 

Björk

 

 

På med handskarna och träskorna,

fram med skottkärrorna och spaden.

 

Björk

Lunchpaus:

Björklunch

Efter lite koffeinpåfyllning också

blev det mer gräva, bända, bära och kapa.

Björk

Nu tänker jag bara plocka in den soltorkade tvätten

och sedan slappa!

 

(Jag har testat en grej idag också: Mitt nattlinne har hängt ute på vädring hela dagen.

Bara för att jag älskar att få sova i lukten av nytvättat och nyvädrat.)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards