Livets sinuskurva

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Helena - 2 augusti 2012 18:13

Jag började dagen lite optimistiskt med att deklare på Facebook attt det var bra grävarväder. Jojo, om man önskar sig en nära-döden-upplevelse! Runt 26 grader i skuggan, men björkstubben låg ju knappast i skuggan...

 

Men gäddhänget fick sig en match, tre skottkärror med grästorvor blev ivägkörda och lika mycket jord har grävts upp. Den lånade tigersågen (TACK, Bosse!) har fått jobba och min taktik är följande: Först gräver man runt roten så det bli jordfritt, nära stammen och längst ut mot gräskanten. Sedan sågar man av roten på två ställen och slänger bort den (på den andra skottkärran). Så sågar man alla rötterna vid markytan och sedan gräver man ner till nästa lager. Sågar - gräver - sågar - gräver... Och de tjockaste rötterna ringer man in någon manlig som får fixa, någon som inte har fått leka med motorsåg på länge. Så mr R får låna ut sin motorsåg till min man.

 

Sista lasset grästorvor uppgrävda

   Björk  

 


Färdiggrävt för idag och några rötter kapoade

 


Björk  

 

Och jag får inbilla mig att trädgårdsgymmet är minst lika bra som andra gym. (Även om grannarnas terapisessioner kommer bli dyra, efter dagens grävning i bikini...)

 

 

Men nu är det dags för församlingens grillkväll långtbortiskogen! Ha en skön torsdagskväll!

Av Helena - 2 augusti 2012 09:23

Det är vindstilla idag och en skön värme. Jag åt frukost ute på trappan i solen. Det är ju inte så stor del av året som det är möjligt, så det gäller att passa på. Efter gårdagens grävning, i mindre och mindre cirklar, kändes dagens frukost som ett återupprepande av temat.

 

Frukost

 

Notera att tallriken är en filskål av normalstorlek. Kaffekoppen däremot, är en vällingkopp som rymmer 3½ kopp kaffe. Normaldos för en grävare.

 

Jag återkommer med bilder från grävandet.

 

 

....om jag överlever. 

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards