Livets sinuskurva

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Helena - 3 augusti 2012 23:34

För alla bilister som åkte förbi när jag spolade av vår björkstubbe idag: "NEJ, jag tror inte på ett liv efter detta för björkstubbar. Det var för att slippa förstöra sågarna på jordsågning."

Ibland kan det vara bra att kolla när banken är öppen... som om man ska dit t.ex. Vi kom till banken halv tolv och de skulle öppna tolv. Då tänkte vi ta en pizza medan vi väntade. Pizzerian hade också öppet från tolv...

Vilken tur att det fanns en trädgårdsfirma bara ett par kvarter bort! Åkte dit, kollade in alla rea-växter och köpte EN PÅSE RUCCOLAFRÖN! Ibland skulle man bara få Nobelpris i självbehärskning. Sedan blev det fart: Pizzerian, banken, ICA, hemfärd... Hämtade upp kompisen med sötaste dottern på hemvägen, samt en utdragssäng som de hade lånat. Spännande att få plats med, tillsammans med tre kassar från ICA, mannens ourplockade träningskläder, dotterns stockholmspackning och en korg med spännremmar. Skönt med kombi, måste jag säga.

Badbadfikabadbad när vi kom hem. Sedan grillning, OS på SVTplay och skönt slappande.

Jag simmar i alla fall fortast i vår bassäng idag!

Och imorgon ska jag vinna över stubben också.

Av Helena - 3 augusti 2012 08:44

Idag blir det bara pyttelite grävt...

 

En kort utflykt till banken är planerad, då vi ska fixa internetbank till den nyblivna myndiga. En del andra frågor tar vi samtidigt, när vi ändå har bankkvinnan i vårt grepp. En gång om året brukar vi göra ett sådant besök och fixa allt, resten sköter man ju så fiffigt via nätet eller telefon annars. Är det KONSTIGT att folk rånar banker på löpande band nuförtiden, när man inte ens har en relation till damen i kassan? (Jag vet att det inte är pk att könsbestämma kassapersonalen, men kolla in på en bank så får ni se själva.)

  

Igår fick jag i alla fall hem gubben, efter hans veckovistelse vid gruvan i norr. Vi skulle iväg på "församlingsgrillning" (OBS! Ej husförhör, hederlig kolgrill med medhavda tillbehör.) och jag hade fått vägbeskrivning till ett urmysigt ställe långt upp i skogen. Eftersom han litar mer på GPS:en än Gumman På Sätet bredvid, så fixade han det själv, åkte direkt dit och vi träffades där. Jag fick skjuts dit med vänner från byn (Tack C&C!).

 

Våra torsdagskvällar med församlingen är nog de bästa på hela året! Paret som vi var hos, har en funktionshindrad dotter, några år yngre än jag, som jag har varit kontaktperson åt. Vi tycker det är så mysigt när vi kan träffas! Igår hade hon en önskesång, så vi klämde alla i med "O store Gud", på verandan långt bort i skogen.

 

Nu kommer de nog ha rådjursfritt ett bra tag framöver...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards