Livets sinuskurva

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Helena - 6 augusti 2012 21:45

Höstterminen 2012

Antagningsbesked
 
1

Svenska som andraspråk 3, fördjupningskurs

30 högskolepoäng, Linköpings universitet, Linköping

ANTAGEN

 
2

Svenska som andraspråk, kandidatkurs (Distans, Deltid, Växjö)

30 högskolepoäng, Linnéuniversitetet, Växjö
 

ANTAGEN MED VILLKOR

 

 

Jag har alltså tackat ja till båda. "Samma" kurs på två olika universitet.

Bara för att jag är så velig... Det lutar åt Linköping, BARA för att slippa resa.


Måste bestämma mig snart...
men det är så jobbigt att tänka på hösten när det fortfarande är bikinisäsong! 
Av Helena - 6 augusti 2012 21:18

Det är väldigt tomt nu. En vanlig måndag i augusti, i en vanlig frikyrka i Stockholms-trakten. Med knappt ett hundratal personer som samlades för att hedra en allt annat än vanlig medmänniska och vän. Jag tror det var den vackraste begravningsgudstjänst som jag har varit med på, trots att vår vän bara blev 64 år. Blomsterdekorationerna runt kistan var otroligt vackra och det blev en hel hög med små handbuketter, mestadels rosor, på kistlocket. Jag hade med mig en liten bukett med lavendel, ombundna med en liten spets. För mig var det symboliskt; att min vän, som älskade trädgårdens blommor, men inte tålde dofterna, nu kunde få den finaste av dofter med på sin sista resa.

 

 

 

Och minnesstunden var fin, med många som berättade om vår väns humor och hennes varma hjärta för människor i nöd. Många tårar, men också många skratt. PRECIS, som vår vän skulle vilja ha det!

 

 

Av Helena - 6 augusti 2012 09:06

Det är en dag av sorg, men även av lättnad och hopp.

Jag ska på begravning i Stockholm idag.

En vän fick lämna det här jordelivet alldeles för tidigt

och har nu gått vidare för att möta den frälsare

som hon har levt med i många år.

Hon hade en kropp som inte hängde med

på allt som hon ville göra

även om hon ofta tvingade den.

Det är en lättnad att hon har fått lämna värk

och sin skröpliga kropp,

som hon inte var sams med.

 

Jag har ett hopp om att vi ska få ses igen.

 

"Livet kan vara vackert som en sommardag, 
där himlen är fri från varje moln, 
men plötsligt som en blixt ifrån en himmel klar, 
det känns en iskall vind. 

Alla har vi haft någon som vi hållit av, 
som varit en del av våra liv, 
men den som var vår älskade, 
vår bästa vän, 
finns inte längre kvar. 

Jag har en tro som ger mig kraft och styrka, 
att vi ska ses igen, när tiden tagit slut. 
Trots att skiljas var så svårt, 
så vet jag att du lever i ett ljus, 
i det hemmet som vi kallar Faderns hus."

 

 

 

På återseende, Ingegerd!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards