Livets sinuskurva

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Helena - 9 augusti 2012 21:52

Jag får för mig att mina barn tycker att det är helt okej att jag är upptagen med stubben. Då får de ju härja helt själva i köket. Jag orkar nämligen inte fokusera på matlagning också. Dagens lunch blev av förklarliga skäl väldigt sen och de fick tänka ut den själva... Pannkakor, sa mellandottern och sonen körde då igång. Jag läste bara receptet under min vätskepaus, sedan fixade han resten.


Mat under äppelträdet. Alldeles underbart att få komma till dukat bord, med bubblat iskallt vatten i flaskan. Sedan gjorde jag ett ryck till i ett par timmar, innan det var dags för dusch och församlingsgrillning. Det är nog det bästa med sommartorsdagar!

 

Nu har mannen kommit hem och bara en dotter väntas droppa in lite senare ikväll. Samma dotter som hade två kompisar hemma förra natten. Det är typisk tonårsfamiljsmatematik: Man vet ALDRIG hur många som kommer vara hemma vid en viss tidpunkt, det är knappt man vet hur många som är hemma NU.

 

Och så lilla solskenshistorian. Mellandottern ringde hem sent igår kväll, efter en middag på stan med kompisar: "Får N och J hänga med hem? Vi ska kolla på film." Det är något med tonårshäng som jag bara älskar! De blev kvar över natten. Det var väl därför jag sov så länge, det är ju liksom ingen risk att man blir väckt av ett gäng tonåringar på sommarlov...

 

Men ikväll blir det lite väntande istället... 

Av Helena - 9 augusti 2012 12:14

Jag träffade en kvinna från församlingen borta vid Minutenautomaten. Vi snackade lite om vädret, för idag har vi hopp om sol. Då berättade hon att hon tömmer regnmätaren varje dag och igår hade hon mätt upp FEMTIOTVÅ millimeter! Allt hade kommit under senkvällen och natten. Inte så konstigt att mitt björkhål är vattenfyllt.

 

Idag har vi en skön hemmadag. Jag skickade iväg äldsta dottern i morse och somnade om... Vaknade kvart i elva av att telefonen ringde. Helt otroligt! Det var om en leverans av ett skrivbord som jag köpt från Vackert i Vitt. Det minsta som jag har sett på länge och en uppmuntran för andra dottern att studera vid.

 


Bild från Vackert i Vitt.



Nu ska vi leta reda på en passande och skön stol också. Det finns ju en och annan här hemma.

 

Och jag ska väl anfalla......     BJÖRKSTUBBEN!           

Av Helena - 9 augusti 2012 00:21

Lite Wordfeud...

Lite sova...

...och imorgon är det torsdagsgrillning!

 

Tips på vad man kan ta med sig till grillknytis?

Är trött på korv...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards