Livets sinuskurva

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Helena - 11 augusti 2012 22:32

Snart har ni nog tröttnat på min björkstubberapport, men jag lovar att den snart är över. Idag har vi jobbat hårt: Grävt, huggt, sågat och grävt mer. Däremellan har vi haft lunch- och fikapaus.  Mannen har hanterat stora yxan. Jag är för kort, så jag får ingen riktig schvung på den. Han måste ju få vara bäst på något!    

 

 

 

 

 

Sonen tog hand om häckklippningen. Det är inte riktigt klart, men han orkade inte mer idag, trots mutan. En väldigt passande sådan. Dottern hjälpte till att räfsa ihop klippet, efter lite tjat...

 

 

Jag var med om en liten incident med sågen idag och lyckades såga mig i jeansen, men knappt en skråma på benet! Bästa jeansen...

 

 

Men det märks att det har regnat mycket den senaste veckan, för jag lyckades nog sätta ner rumpan i varenda geggig fläck som fanns...

 

 

 


           

Av Helena - 11 augusti 2012 22:15

Har du någonsin haft en dag då du känt dig allt annat än vacker?

Jaså inte? Det inträffar här minst ett par gånger i veckan.

Idag var en sådan dag, när vi fick vara lite tuffa i trädgården.

Våra stockrosor har drabbats av rostangrepp

och det ska vara snudd på omöjligt att bli av med.

Jag testar den hårda vägen och drar upp alla angripna plantor

och sprayar de kvarvarande med atamonvatten.

 

 

 


Men det skär i hjärtat att slänga vackara blommor,

så de får förgylla vardagen ett tag till.

Bara topparna och de flesta bladen avdragna.

De är ju såååå vackra!

Och humlorna älskar dem.

 

 

 

Så vackra, trots att de är defekta.

 

Tänk på det du!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards