Livets sinuskurva

Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Helena - 14 augusti 2012 22:33

När gav du någon uppmuntran senast?

Helt ärligt, inte bara "Naw, DU är sötast!" som fjortisar på fb.

Det är en sak som handla lika mycket om dig själv,

som den du uppmuntrar.

Om man aldrig har fått uppmuntran, har man ju ingen mall för hur det ska gå till,

man har inte fått känna hur gött det känns

att både ge och få uppmuntran.

Att ge uppmuntran till någon höjer den personen,

men det sänker inte dig.

Har du svårt för det?

Har du aldrig fått lära dig?

Varken hur skönt det känns att få, eller hur bra det känns att ge?

Träna i det lilla, men räkna inte med att du ska få uppmuntran tillbaka,

det är inte så det fungerar.

Inte på en gång, men kanske efter lång tid.

 

Och tänk på: När du uppmuntrar någon annan,

är det du som gör vinsten i långa loppet.

 

Det är du som blir "den uppmuntrande medmänniskan".

den man vill vara med.

 

 

 

Av Helena - 14 augusti 2012 17:50

Jag fick jobb på en av skolorna i stan, med inte bästa ryktet. Det finns många anledningar till det dåliga ryktet, men det är INTE att det är dåliga lärare. Helt suverän personal, alla som jag har träffat på, och det är en enormt generös stämning, där man delar med sig av kunskap och tips. Jag har inte träffat på detta tidigare.

 

Miljön runt skolan är vacker, med stora grönområden, uppväxta träd och buskar och väl omhändertagna små trädgårdar och uteplatser till lägenheterna.

 

 

Ändå vill folk hellre flytta till det nya, trendiga området i stan.

 

 

Båda områdena ligger ca 5 minuters cykelväg från centrum. Jag vet var jag skulle välja att bo!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards