Livets sinuskurva

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Helena - 15 augusti 2012 22:19

Det behövs inte så mycket mer än trevliga människor och god mat för en lyckad fest. Grillbuffé, mycket mat och skratt och en solig brygga är definitivt ett vinnande koncept. Vi satt längst ut till vänster på bryggan.



(Bilden är lånad från LMBK:s hemsida.)


....och ingen trillade i, ingen tappade bestick, men en och annan kom på att leggings är inte helt fel, om man vill sitta lite komfortabelt på en brygga!

 

Sedan fick man välja på arracsbollar eller salta pinnar till kaffet. Lätt val.

Av Helena - 15 augusti 2012 17:45

Snart är det dags för vår "fira att skolan börjar-middag".


Jag kom hem från en dag som har varit minst sagt hektisk: Kanonbra föreläsning av Pär Wohlin hela förmiddagen. Lunch på stan. Promenad tillbaka till skolan, 3,5 km i sandaler... Smart! Planering hela eftermiddagen och sedan skjuts hem med kollega.


Funderade på att sova en halvtimme, men passade på att vattna alla törstiga plantor. Sedan:



Och därefter årets första björnbär:



Lite uppiffad, men lager på lager, för det kan bli kallt vid sjön.

Vi är fem kollegor som bor åt samma håll och ska samåka,

så snart kommer min skjuts.

 

Ha en fin kväll!   

Av Helena - 15 augusti 2012 07:18

Jag har funderat på att cykla till jobbet. Det är precis lagom avstånd, sådär 12 km. Dilemmat är att det inte fnns personaldusch på jobbet. Jag har frågat runt... Det finns inte en chans att jag kan vara oduschad om jag har cyklat dit! Jag ska genomsöka varenda skrymsle av skolan! (Duscharna i idrottshallen är uteslutna, får de är larmade så dags på morgonen.)


Idag gör jag något halvmiljövänligt i alla fall: Tar bussen in! Och ikväll ska vi samåka till vår personalfest. 


Är inte det kanonbra: Att fira att man BÖRJAR jobba, istället för att bara fira att man SLUTAR?


"Me like the job!"

 

 

Önskar er en fin onsdag. En extra fin onsdag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards