Livets sinuskurva

Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Helena - 16 augusti 2012 21:26

Jag har i princip inte haft huvudvärk på hela sommaren. Ja, mer än kanske någon gång, när jag sov för länge och morgonkaffet blev för sent. Men nu slog det till som en fet smäll. Mycket nya intryck, syrelöst arbetsrum och självklart har jag glömt bort att dricka tillräckligt med vatten i värmen.

 

Men jag har lärt mig att det inte blir bättre för att jag sitter hemma och häckar, utan dottern och jag åkte (d.v.s. övningskörde) till torsdagsgrillningen, vilken idag var på kyrkans tomt. I en underbar kvällssol!

 

Jag lade på karrékotletter och fick mannens färdiga precis när han anlände, direkt från Falun, 1½ timme efter oss andra. Skönt att bara sitta ute, i gräset, på sittunderlag och äta tillsammans med goda vänner. 

 

Dagens skratt, efter att en man konstaterat att det inte skulle gå så bra att åka med husbil till nästa sommar-OS (i Rio):

 

Jag:

- Men Bengt, var var du under geografilektionen?

Bengts fru:

- Det var före kontinentalförskjutningen.

 

Ja, inte har vi så tråkigt i vår församling i alla fall!

Av Helena - 16 augusti 2012 17:29

Det blev inte jättesent igår, men jag sov dåligt under natten och hade ont i magen. Idag har allt gått i racerfart och det känns som om man verkligen har fått något gjort. De flesta lektionerna för nästa vecka är färdigplanerade, utom de som jag ska planera med kollegor imorgon. Jag har burit en massa böcker också... Och skrattat massor!


Så snart är det dags för veckans andra grillkväll. Torsdag = Församlingsgrillning, och det vill man inte missa! Färdigplanerat vad man ska äta då, liksom.


Imorgon ser jag fram emot en intressant föreläsning! Det är ALLTID kul med intressanta och inspirerande föreläsare. Önskar att fler som undervisar på universitetet vore lika bra...

 

Nu sitter jag bara ute under äppelträdet och softar... På långt håll kan man tro att jag har en snygg prickig bikini på mig, men just nu är jag en sån där tant som har trosor och BH i trädgården. Hoppas att de som åker förbi är tillräckligt närsynta.

 

Och björkstubben sitter säker i ett par dagar till... På LÖRDAG ska den anfallas igen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards