Livets sinuskurva

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Helena - 17 augusti 2012 22:49

Har köpt en piedestal idag, för 30:-, som jag ska måla till uterummet.

Ganska nöjd med mitt fynd!

 



Ljusgrå ska den bli!

Av Helena - 17 augusti 2012 21:54

Jag åkte från jobbet helt utpumpad och med huvudvärk. Kunde bara inte planera mer, så det får bli nästa vecka. Mannen var hemma med laddad kaffebryggare när jag kom hem, så jag bara tryckte igång den och hoppade i bikinin. Det ÄR fortfarande sommar!

 

 

På trappan-fika innan syreterapin.

Sedan ville kroppen ha en liten workout

och vår gamle vän ställde upp outtröttligt!

 

   

 

Två timmar höll jag på, men då hade vi världens trögaste blad till tigersågen.

Börjar ana ett slut...

 

Mannen kom tillbaka från stan.

Gissa med vad????

 

 

 

Nu har han plockat ihop den...

...och trodde att definitionen på Fredagsmys var att få provköra den ikväll.

  

Men jag parkerade honom vid grillen

(eldad med björkved, i brist på kol)

och sedan åt vi de standardiserade grillade grönsakerna

med karrékotletter till.

 

 

 

Squash, aubergine, champinjoner och vit paprika.

Marinad: Soya och citronolja.

 

Och nu är jag mätt & go och tänker inte röra mig ur stolen...

...bara sitta och sniffa på doftljusen!



Av Helena - 17 augusti 2012 18:29

Jag lovar att det kommer lite bilder senare, men nu orkar jag inte hämta sladden!


Har gjort lite loppisfynd idag, så jag ska ha lite jobbarkläder. Måste investera i byxor också, men jag var inte på humör för ett provrum idag. Det är jag sällan, men idag ville skallebanket bara hem. Kroppen har längtat efter syre hela veckan, så nu har jag jobbat med stubben i ett par timmar. Det är sååå skönt att få ta i ordentligt.

 

Tigersågens blad var helt slut, så mannen erbjöd sig att åka till stan och fixa nya. Men han tyckte inte att jag skulle med utan en dusch först. Den där leran under stubben sitter numera i bikinibyxorna, under fötterna, i näshåret... överallt!

 

Det sista han sa innan han åkte var:

 

-Jag tror inte jag köper någon motorsåg idag.

 

Det tror jag. Vi får väl se.

Av Helena - 17 augusti 2012 07:12

Mannen var tvungen att jobba lite hemifrån, igår när vi kom hem från grillkvällen. Han packade upp sin laptop och loggade in. Allt bara strulade. Datorn gjorde som den ville och han blev mer och mer frustrerad. Han trodde att någon knapp hade hängt sig, så den gjorde egna kommandon... Men sedan hittade han den trådlösa musen i datorväskan, som han satt lutad mot. Det var alltså han själv som hade gjort dubbelkommandon genom att sitta mot musen.

 

Kul när man kom på det i alla fall!

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards