Livets sinuskurva

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Helena - 19 augusti 2012 21:08

Nu gör jag omstart.

 

För 1½ år sedan gick jag en KBT-utbildning för mina sömnproblem. Nu har jag bestämt mig att det inte ska få eskalera igen, och ta överhanden över mitt liv. Så mitt mål i höst, är att försöka logga ur datorn runt 21:20, för att klara transportsträckan på mindre än 40 minuter till sängen. Då ska man ju hinna kolla matlåda, packa väskan, borsta tänderna och hänga fram kläder.

 

Samt säga godnatt till barnen.

 

Och senast 22:15 ska lampan släckas...

 

Det är mitt mål. Kommer nog inte kunna hålla det varje dag, men jag måste gå ut hårt. Jag vet hur slut jag blir efter ett par veckor annars...

 

Så sov gott nu! Det tänker jag absolut göra.

 

 

 

Bild  från http://www.redbubble.com

 

 

Av Helena - 19 augusti 2012 20:47

Idag kom han förbi: Mannen med kranbilen och det fina erbjudandet.

 

 

(Ursäkta bildskärpan, men jag var så glad så jag hade svårt att stå still.)

 

Han langade över ett gäng band, som vi fick under ett par bra rötter.

 

 

 

Och så lyfte han bara rakt upp, och svängde kranen över hytten.

 

 

 

Mannen hade kört fram bilen med släpkärran, så det var bara att placera den,

väl balancerat, nära hjulaxeln.

 

 

 

Lycka!

 

Sedan var det bara att köra upp till ristippen

och välta av den av flaket.

 

   

 

Är sååå glad över att vara av med stubben!

Nu återstår att kapa ett par grova rötter till,

sedan ska vi fylla igen hålet.

 

Och nästa gång ringer vi till mannen direkt...

 

Men först ska vi bjuda honom (och vovven) på en fika,

det har vi lovat!





Av Helena - 19 augusti 2012 12:42

Lite sovmorgon idag... långsam frukost med hårinpackningen i. Det finns inte en chans att jag hinner göra mer än schamponera & balsamera vanliga vardagar, så idag fick det bli en halvtimmes hårvård. En kort promenad till kyrkan, 1.3 kilometer, så jag fick lite syre. Det är ju ett dilemma att välja skor till klänning, som också ska vara bra att gå i.

 

Och så måste vi ha lite fiskvård idag. Vi har minst fem nya små guldfiskar, förmodligen från två kullar, för de är olika stora. Vet inte om vi kan ha dem i samma akvarium i vinter, eller om de blir fiskmat då. Väntar med spänning på att se vilken färg de får, för vi har två gula och sex rödoranga guldfiskar... De kanske blir randiga? Någon biologilärare som kan det där med ärftlighet kanske kan räkna ut sannolikheten för olika färger?

 

Dagens lunch blev lite grillrester från i fredags och sallad... Orkar inte tänka på mat just nu. Ikväll, när de två yngsta ungdomarna kommer, ska vi köra lite grillbuffé.

 

Och nu ska jag anfalla lite ogräs. Hoppas på kaffe lite senare!

 

Ha en fortsatt sköööön söndag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards