Livets sinuskurva

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Helena - 21 augusti 2012 21:36

Jag hade köpt fröer till ruccola och det stod att man kunde så dem hela sommaren. Jo, tjena, tänkte jag! Men drygt tian för en förpackning som också innehöll såjord, var ju ingen förmögenhet precis. Så i lördags när det regnade lite pö om pö, så passade jag på att så i en bytta som saknade lite grönt. Ska erkänna på en gång, att jag är ingen guru på att komma ihåg och vattna, så jag öste på rejält på en gång. Tisdag kväll kan jag konstatera att jag har ruccola på gång! TRE DAGAR! Har ni varit med om liknande? Det är helt otroligt! Nu måste jag bara komma ihåg att vattna också... Får nästan sätta timer på det...

 

 

 

Jag var ju tvungen att göra stor bild, så de pyttiga bladen skulle synas.

 

  

Av Helena - 21 augusti 2012 21:24

 


Så kan det gå när man släpper loss en dotter, först i björnbärsbusken, sedan i köket!

Päronsplittglass finns i halvlitersförpackning... MMmmmmm

Av Helena - 21 augusti 2012 21:16

Vår gräsklippare är ganska brutal. Den följer sin rutt och bryr sig inte särskilt mycket om, att det är mina favoriter som har blivit lite tunga... Björnbärsbusken har blivit hårt tuktad den senaste veckan. Idag fick jag nog. Mina småländska gener ville inte dela med sig av björnbären till en illbattig gräsklippare! Så nu har jag fixat två provisoriska grenstöd...

 

   

 

En grep och en hötjuga fick bilda stöd.

Var inte det fiffigt, så säg?

 

Till nästa år ska jag bygga något mer varaktigt.

Det kan ju faktiskt tänka sig, att man behöver använda de här ibland.

 

Om det är någon som har beskrivning på snygga stöd så LÄNKA!


Av Helena - 21 augusti 2012 18:56

Hela trädgården är full av godis. Ögonen och munnen njuter. Idag bjöd den på värme och en massa annat...

 

 

En nyutslagen näckros. Det finns tre knoppar till som väntar på sin tur!  

 

 

 

Tomaterna som bara behöver någon mer dag i solen.

 

 

 


Björnbären som verkligen är på gång i massor!

 

 

 

MUMS!



Av Helena - 21 augusti 2012 06:59

Är det inte fiffigt att man får jobba i arbetslag? Då får man ha a-lags-konferenser, där man har en dagordning med viktiga saker. Och så har vi infört FRUKTSTUND. Känns precis så nyttigt som man borde vara varje dag. Och i dagens tråkgrå duggregn så måste man ha något att se fram emot.

 

Annars kan man pigga upp sig med fynd från Erikshjälpen:

 

 

Med ca noll kronor kvar på kontot är det ingen risk att jag shoppar loss idag. Annars är det öppet på tisdagar på Hjärta till Hjärta från kl 17 när vår konferens slutar.

 

Tror jag ska starta en god vana...

 

Har DU några fina second handfynd?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards