Livets sinuskurva

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Helena - 23 augusti 2012 21:45

Jag tycker att man ska lära sig något nytt varje dag. Och helst notera att man har lärt sig det. Livet känns lite lättare när man inser att man inte är helt genomkorkad varje dag. Jag har drygt en miljard nya saker att lära mig, men IDAG har jag lärt mig att göra spiralbindningar till häften. Jag vet att det inte är så sjukt avancerat, men jag har aldrig behövt kunna det förut. Idag lärde jag mig det, för att mina elever ska få lite roligare grammatikhäften.

 

 

Det kanske inte ser så jätteskoj ut, men det är ett klart lyft mot häftklammer i övre vänstra hörnet!

 



Och jag lärde mig helt själv, genom att läsa instruktionerna, och misslyckades inte med en enda!

 

 

....den här gången....

Av Helena - 23 augusti 2012 18:25

Det var ju idag jag skulle städa när jag kom hem...


Men jag var så sjukt trött, så jag orkade bara hjälpa till med maten. Fixandet stod dottern för, hon hade bestämt att vi skulle ha tacos, så hon fick göra grovgörat, efter en lite dålig planering. Vi lyckades i alla fall fixa något ätbart med det vi hade hemma: Orientbröd, tacofärs, keso, parmesanost, paprika tomater, oliver. Tacosås/salsa glömde vi, men mätta blev vi!

 

Snart ska jag iväg på kören, det måste bara orkas med. Städning kan man väl fixa imorgon? Eller tror ni att det bara försvinner en massa dammtussar och kalkränder?

 

I wish!

 

En sån där RUT skulle man ha!

Av Helena - 23 augusti 2012 16:11

Ett trötthetsanfall precis innan jag skulle sluta gjorde mig extra tacksam för nektarinen som jag hade med. När jag kom hem såg jag att det hade trillat massor av sommaräpplen, som ingen hade plockat upp. Men gräsklipparen hade tydligen gillat dem!

 

 

Björnbären mognar fort nu, så man måste nästan plocka varje dag, i alla fall varannan. Idag är helt klart en plockardag.

 

 

Men finaste överraskningen var ändå det mogna fikonet, som hade lossnat från trädet i uterummet. Jag trodde de skulle vara mörkare i moget tillstånd, men det var absolut PERFEKT!

 

 

Jag brukar vara lite trög på att äta frukt, men nu är det ju verkligen säsong för en massa godsaker!

 

Vad tycker du inte får saknas i frukt/bärväg i en trädgård?     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards