Livets sinuskurva

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Helena - 24 augusti 2012 21:36

Bara planerade inköp på marknaden idag och promenaden dit, runt, och tillbaka tog ca en timme. Vi köpte isterband från Vaggeryd (kanon att grilla), Boxholmsost Havssalt & Örter, Gammaldags cocosbollar (3 lådor, för mannen tyckte det  var mer prisvärt än 2) och en säck grillkol från kolmilan. Den blir hemlevererad!

 

Så nu har jag avnjutit en cocosboll och en kopp kaffe. Det är min fredagslyx, att dricka en kopp på kvällen, när man inte måste upp dagen efter.

 

 

Sonen mutades att göra kaffe mot att han fick TVÅ cocosbollar!    

 

Av Helena - 24 augusti 2012 18:59

Idag, för fyra år sedan, på Ljungsbro Marknad, hade mannen och jag första dejten! Väldigt prestigelöst, vi träffades bara som vänner och han var den sanna gentlemannen och bar allt som jag handlade. Dagen efter kom han hem till mig och plockade björnbär. Sedan skruvade han upp balkongräcket, för jag har höjdskräck. Första pussen blev den 11 september och på den vägen är det!

 

  

Av Helena - 24 augusti 2012 17:42

Ja, man kommer nog inte gå med vinst, för tomatplantorna var inte så billiga, men lönen för den idoga vattningen börjar betalas ut nu. Skördade fem inte så stora tomater idag, som fick förgylla tacotallriken. (Favorit i repris från igår, för att den igår frånvarande mannen också ville ha tacos.) Det var såååå mycket smak på tomaterna, så jag ångrar inte att jag köpte några plantor trots att jag sa, efter förra årets flopp, att jag aldrig mer skulle odla tomater.

 




Men för att vi inte ska bli fööör nyttiga ikväll, ska vi dra iväg på Ljungsbro marknad och köpa standardutrustningen!

 




Gammaldags kokosbollar...

 

Av Helena - 24 augusti 2012 16:49

Ja, idag är det marknad i byn.

Andra som inte kommer härifrån, tror att det betyder fylla och slagsmål. Jag har inte sett ett endaste slagsmål på 18 år, men så är jag inte ute mitt i natten, efter att marknaden har stängt. Däremot så har getingarna redan börjat på fredagsfyllan. De äter på de jästa äpplena som trillat ner i gräsmattan och som ingen har hunnit plocka upp under veckan. Sedan kan de inte flyga därifrån, utan krälar omkring på grässtråna. Läbbigt att plocka upp äpplena, när man inte ser om det hänger med någon geting under...

 

 

Samma bild och samma äpplen som igår, bara lite fler idag....  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards