Livets sinuskurva

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Helena - 26 augusti 2012 21:26

Vissa dagar har liksom ketchupeffekt... först händer inget... sedan inget... sedan ALLT!

 

Tog det alltså lugnt på förmiddagen och befarade värsta halsinfektionen, men det gav med sig. Då tyckte jag att jag kunde skjutsa dottern till hennes bortamatch, särskilt eftersom det var på mina gamla jobbdomäner i grannbyn. Jag gick en skogspromenad med en annan fotbollsmamma under uppvärmningen och hittade lite kantareller. Lade dem i en pappershandduk i fickan, och gosade lite med dem under matchen.

 

Och jag har ALDRIG NÅGONSIN varit så irriterad på domslut under en fotbollsmatch förut. Under första halvlek dömdes alla frisparkar till hemmalagets fördel och t.o.m en varning utdelades, som ingen fattade varför... När andra halvlek började fick vårt lag äntligen en frispark, vilket var ca fem domslut för sent. Grrrrrrrrrrr!!!!!!!

 

Men det är bara en lek, jag försöker intala mig det. Och imorgon är det glömt!

 

Tog med dottern hem och hon tänker stanna hos mig några dagar till istället för att åka till sin pappa, för en pappavecka. Men jag skjutsade upp sonens väskor och instrument till pappan, för sonen hade cyklat före.

 

När jag kom hem hade mannen kommit hem med sin mc, men hade inte kört in hojen i garaget. Han stod bredvid och det var alldeles blött bredvid... Han hade varit nära att köra på ett rådjur och hade bromsat omkull sig. När han körde hem, var bakbromsen låst, så när han stannade på garageinfarten brann det om bakhjulet.

 

Men mannen hade klarat sig ganska bra, förutom skrapmärken på knät och hojen har spräckt kåpa och kass bakbroms. Men det är ju världsliga saker.

 

Nu ska vi sova och hoppas på att morgondagen blir lite mindre händelserik!

 

 

Bjöd i alla fall mannen på svampmacka... Vi delade!  

Av Helena - 26 augusti 2012 15:32

Det blev en liten syrekick att gå ut i trädgården och plocka björnbär. Det mognar ganska mycket på en gång nu, så man kan plocka en dagsranson och göra sylt på den. Annars brukar jag inte hinna få ihop så mycket, men idag hann jag före äldsta dottern!

 

Jag försöker att alltid ha en minst en påse syltsocker stående i matkällaren, för det är ju så ofantligt enkelt att koka sylt om man använder det. Jag lyckades tyvärr koka över lite på hällen idag, men det blev ändå några lyckoburkar. Man är rik när man har några burkar hemmagjord sylt. Blackberries... svarta pengar...

 

 

Jag häller upp sylten direkt från kastrullen till varma burkar och ställer dem upp&ner. Det blir helt tätt och sylten håller sig bra. Men alla våra etiketter är slut. Det brukar annars vara lite kul att skriva något fyndigt på burkarna.

 

Igår på marknaden försökte jag hålla mig från att handla en massa onödigt... Tänkte varje gång jag passerade en knalle med en massa krafs: "En massa saker som man inte behöver." Men i fredags kväll hade jag spanat in lite matvaror som en knalle sålde. Vinäger, olja, senap, chips och lite annat från små svenska företag. Jag föll för blåbärsvinägern, som var kryddad med dragon. Den kan bli bra tillsammans med våra goda oljor från Grekland och Gotland. Några tips på vad man kan ha den till?

 

 

Inte sååå bra bild...


Av Helena - 26 augusti 2012 09:59

Ingen bra dag att ha ont i halsen. Som om någon dag skulle vara det...


Hoppar över kören idag och kurerar mig. Att jobba med kass hals är om möjligt ännu sämre än att sjunga med kass hals.

 

Jag kanske orkar med lite småplock idag och lite tvätt och riktig matlagning. Helst skulle jag vilja ut en sväng i skogen, men det är ganska blött efter senaste dygnets regnande. Jag får nog nöja mig med lite björnbärsplockning och kanske att jag orkar göra en äppelpaj...

 

Varför blir man trött av att ha ont i halsen? Är det kroppens sätt att säga till att man ska ta det lugnt?

 

Någon som har några huskurer? Skriv gärna en kommentar här nedan, så får andra del av dina fiffiga kurer!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards