Livets sinuskurva

Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Helena - 27 augusti 2012 20:19

Det är ett par saker som mannen och jag inte är helt överens om... mina byxor, t.ex De som jag tycker är skönast får han gröna knottror av. Ett par har blivit trädgårdsbyxor, för de var lite väl tunnslitna. De är mer än sköna och skyddar mer än shorts när man ska gräva. Nu var det ju så att de kom i vägen för en såg, så det blev ett par extra revor i dem. Revorna fastnar jag i med tårna varje gång jag tar på mig dem, så det är mer liknande hål nu...

 

 

 

Nästa sommar ska jag investera i ett par trädgårdsbyxor, som är lite mer slitstarka, och ett par gummiskor. Man lever ju i sådana kläder hela tiden, när det inte är bikiniväder.

 

 

Men det skönaste ikväll var ändå den låååånga duschen, då jag använde alla mina Lush-produkter som jag har fått av mina barn. Så nu är jag fräsch, doftar gott och väntar bara på att få gå och lägga mig...

 

Sedan får vi väl se om det blir lite träningsvärk efter den blöta grävningen ikväll. 

Av Helena - 27 augusti 2012 19:57

Mannen var rätt mör i kroppen idag, som värsta träningsvärken. Han har ju en rygg som brukar krångla ibland, så grävning är inte hans starka sida, allra minst nu. Vi samåkte till jobbet idag och det är trevligt... händer någon gång per månad!

 

Kvällsmaten intogs som vanligt i uterummet, som var rejält uppvärmt idag och min kropp riktigt längtade efter att få jobba ute. Jag tänkte att det borde ju inte vara en omöjlighet att fylla igen den där hemska gropen. Man kunde ju börja och se hur långt man orkar på en kväll.

 

 

Jag hämtade alla grästorvor som vi hade lagrat i en hög vid vedtraven. Det blev sex lass med skottkärran. Sedan hade vi sju (latrin-)tunnor med sand, som jag fyllde ut med också. Det var inte helt lätt att få det jämnt, så jag vattnade på det...

 

 

Till sist fyllde jag upp med all jorden som låg utmed häcken. Blött och tungt, men det var lättare att kratta ut jämnt. Det fyllde upp ganska bra. Men nu har vi en ful fläck efter skivan och presenningen , där gräset har gulnat.

 

  

Nu har jag tagit bort skyddsbrädan för gräsklipparen, så nu får den komma loss imorgon och börja klippa runt jordplätten igen. Slingan för styrningen ligger ett par dm utanför jordrundeln, så den ska inte köra där. Såååå skönt att vara klar med grovgörat!

 

Men nu kommer stora frågan:

 

Rulla ut gräs eller så?

 

Vad tycker ni?

 

En liten omröstning här i bloggen kanske?

Ska se om jag lyckas få till det i nästa inlägg...

 

Omröstningen dök upp i vänsterspalten!!!


Av Helena - 27 augusti 2012 07:15

Mannen är lite stel idag.

Han har haft ont inatt när han skulle vända sig.

Men han är på benen i alla fall.

Bilen ska in på service idag.

Kanske skulle serva gubben lite också?

Vi får i alla fall samåka idag. Det känns bra!

 

Och himlen är klarblå!

 

  

 

Ha en underbar måndag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards