Livets sinuskurva

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Helena - 30 augusti 2012 21:26

Vi har haft en vääääldigt dålig altandörr till uterummet. Själva rummet är rätt väl isolerat, men dörren har varit sämre än en tältduk. Eftersom vi har några övervintrande exotiska träd där, så har ett element fått gå för fullt därute på vintrarna. Vi har också tyckt att det har varit lite för mörkt och instängt. Särskilt efter att vi kom på att vi faktiskt kan ha en dubbeldörr i glas, istället för en enkeldörr med liten ruta.

 

Så nu har vi alltså bytt bort denna:

 

 

Mot denna:

 

 

Imorgon får vi se hur det ser ut i dagsljus, med alla lister klara, etc. Och sedan ska vi måla ljusgrått runt alla fönstren, så blir det helt annorlunda. Nu sitter RÄTT låscylindrar på plats och mannen har provat att låsa mig både inne och ute...

 

God natt, nu är det akut kuddläge!

Av Helena - 30 augusti 2012 18:41

Mellandottern har bestämt att torsdagar är tacodag i höst. Jag gillar inte tanken helt, men eftersom barnen får ansvara för maten när jag är på universitetet, så är det väl rättvist att de får bestämma vad som ska finnas på menyn? Jag slutade lite tidigare denna introduktionsdag, så jag handlade på vägen hem och så hjälptes vi åt i köket. Jag gjorde nog mitt livs godaste guacamole, trots att avocadon var lite hårt. Rejält med vitlök i och så lite salt och citron. Dagens bas fick bli Arlas Mezeyoghurt. Röd prislapp... Men vad gör det när den blir uppäten innan imorgon kväll? Jag tycker bara yoghurt blir ännu krämigare om den får stå ett tag.

 

 

Är ni också sparsamma/ekonomiska/snåla och lever i De Röda Prislapparnas Värld? 

 

(Återkommer ikväll med bild på altandörren... nästan klar!

Efter kören, alltså.)

 



Av Helena - 30 augusti 2012 06:49

Idag är en maratondag.

 

Fullspäckad förmiddag, slutar halv tre. Universitetet börjar kvart över tre och då måste jag förbi biblioteket, där jag har första böckerna reserverade. Hoppas hinna uppdatera mitt LIU-kort också (studentkortet som funkar som passerkort, lånekort, m.m.)

 

Kören har fortfarande sina övningar på torsdagar, så jag hoppas orka med det.

 

Sedan ska jag nog falla i koma runt halv tio ikväll...

 

Ha en fin torsdag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards