Livets sinuskurva

Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av Helena - 31 augusti 2012 21:55

Här kommer en liten bildkavalkad över sommaren 2012:

 

 

 

Det första som slår ut i trädgården är vår stora Magnolia.

Redan i april, samtidigt som de tidiga vårlökarna.

 

 

En hektisk helg planterade vi 35 meter häck,

 

     

 


På vår Greklandssemester hann vi beundra Bougainvilla, Flaskborstträd och olivskördarna som låg i drivor.

 

   

 

Och väl hemma igen fick en massa plantor flytta utomhus igen.

 

 

Första skörden petades ner i smör och fick bli basilikasmör, till grillat, etc....

 

 

     

 


En bildkavalkad, så man ska minnas sommaren.

 

     

 

Stubben som försvann.

 

 

 

 


Nyttigaste middagen!

 

 

 

Väl värt att vänta på!






Av Helena - 31 augusti 2012 16:38

Jodå, första lektionen var kanon. Jag nästan gapade av förvåning.

Sedan gick det utför.

Alltså... hur tänker en del människor?

Och då menar jag inte mina kollegor, för de är rena guldgänget!


Men hemresan gick bra,

trots en femtioplussares smarta utkörning i rondellen precis framför mig.

Väntar hem dottern nu,

som har ett schema ikväll som betyder att samlingen till matchen

är tio minuter innan hon slutar skolan.

Det får bli racerskjutsning.

Laglig förstås!

 

Och sedan blir det lite annat att fixa med,

innan vi kan ta kväll.

 

Har jag berättat att jag tänker ta sovmorgon imorgon?

 

Och så har vi Östgötadagarna...

där jag är mest sugen på att gå på:

 

Sönd 2/9 kl. 10.00-15.00 Traditionell skördefest på gator och torg i Gamla Linköping.

 

Men en hel del annat bjuder landsbygden på.

 

Varför är inte helgen längre?

Av Helena - 31 augusti 2012 07:06

Den här dagen tänker jag göra till en bra dag.

Jag har planerat in ett par bra saker, för att den inte ska glida mig ur händerna.

Jag började med kaffe, det kan nästan inte misslyckas.

Sedan har jag ett par jobbmöten inplanerade, som jag hoppas på.

Och ikväll blir det föräldramöte för innebandyn och en fotbollsmatch.

 

Får man önska lite lugnt fredagsmys sedan?

 

Önskar dig en fin dag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards