Livets sinuskurva

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Helena - 3 september 2012 20:00

Sonen var ganska lättmutad för ett par veckor sedan, när jag ville ha hjälp med att klippa häcken. Det är något speciellt med killar och elektriska saker! Han tyckte det var jobbigt, för det var glapp i häcksaxen och till slut lade den av. Häcken var inte så snygg då. Det blev inte enklare av att häcken är olika bred och på det bredaste är den nästan två meter.

 

 

 

Till ett annat år ska vi ta ner den helt, så den får börja om och bli fräsch nertill... Igår fick vi låna en häcksax som funkar, så nu är den liiite mer friserad. Konstigt att det ska behövas tre häcksaxar för att frisera en häck!

 

 

  Allt ris är packat på kärran också, så på fredag kväll vet vi vad vi gör innan Fredagsmys!

 


Av Helena - 3 september 2012 19:16

Jag var bara tvungen att fotografera lite av det vackra i trädgården idag. Det är ju egentligen inget speciellt, men det är så underbart att få njuta av det enkla!

 

 

Jag gick riktigt nära näckrosen, som precis hade öppnat sig. Den blommar inte många dagar, utan stänger sedan blomman och flyter omkring på vattnet som en avocadoformad knopp. Men kolla detaljerna, de är så fantastiska!  

 

Jag har gått omkring i t-shirt idag, och trots att luften rörde sig hela dagen, så var det en ljum bris. En gåva, när man helst av allt skulle ligga inne under täcket. Jag njööööt! Vattnet i regntunnan var mer än ljummet, så det var njutbart att tvätta lerkrukor.

 

Jag hittade en samling av "dåligt samvetes-lökar" under altantrappan. De skulle ju planterats mellan häckplantorna... Men det fanns inte tid, ork eller lust. Nu tänkte jag slänga dem, men då överraskade de mig med att vara på gång och en del till och med blommade! Den rosa doftade starkt och en blå hyacint har gett en massa sidolökar, så nu måste de petas ner.

 

    

 

 

 

 

 

Och i det här rufstufset fanns det en hel del liv!

Av Helena - 3 september 2012 16:03

Har nu testat fyra sorters halstabletter. Alla funkar, så man kan nog gå på smaken och då vinner Strepsils Honung & Citron, sedan kommer Bafucin Original före Bafucin Mint. Mucoangin kommer sist, men den kanske är lika verksam...

 

 

 

Hypokondrikern tänker i alla fall gå och jobba imorgon.

 

Och nu ska jag ut en sväng och ta upp alla äppeläckel som ligger mosade under trädet. "Äppelmos naturell" skulle man kunna säga. Men det kompenseras av det grymt fina vädret!

Av Helena - 3 september 2012 12:56

Idag känns det risigt i halsen. Jag sov till TIO efter att ha haft en uppesittarnatt. Jag var vaken mellan kvart över tre och sex, innan jag kunde somna om... Då hade jag skickat in min lektionsplanering för dagen och sjukanmält mig. Nu har jag levt på kaffe, mackor och halstabletter. Det känns lite bättre. Lite huvudvärk och allmänt dålig i kroppen, men annars känns det bättre. Jag testar vilka halstabletter som är bäst. Mannen, som jobbar halvdag inne på kontoret, ska köpa lite mer när han kommer hem. Sedan ska jag testa alla! Han hittade en nästan tom burk Bafucin Mint i sin ryggsäck... den sorten som jag normalt sett inte gillar, men de hade bra verkan!

 

 

 

Om det inte blåste sådant, skulle jag tagit en kort promenad, för friska luftens skull. Jag får väl gå en runda runt huset och inspektera domänerna. Eller bara pyssla med blommorna inne... eller plugga lite...

 

Jag skulle helst vilja vara på jobbet, men 1) jag vill inte smitta mina kollegor och elever, 2) jag vill vara frisk på onsdag när vi ska på lägerskola, 3) jag tror inte att jag är oumbärlig, utan de klarar sig utan mig någon dag. Så, nu får det bli en lite Ibuprofen mot värken.


Ha en fin måndag!

 

.

 

 

Av Helena - 3 september 2012 04:13

Sitter uppe och dricker te. Halsen är tjock & slemmig...

 

Saknar kudden!

 

 

 

 

 

  

 

 

 

.

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards