Livets sinuskurva

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Helena - 6 september 2012 19:37

Det känns att hösten är här nu. Blåst hela tiden och ljusmys på kvällarna. Och så inträffar två motsägelsefulla händelser: Jag börjar leta efter bra julkonserter att köpa biljetter till ocfh så kollar jag efter solresor till jullovet...

Kanske Egypten?

Eller Maldiverna?

Och så någon riktigt bra julkonsert...

RIKTIGT bra ska den vara. Det har min kollega och jag bestämt, för annars kan det vara!

 

 

Och bihålorna då?

Ja, de känns, men jag försöker förtränga dem!

Av Helena - 6 september 2012 12:15

Finns det någon som har ett recept på god, tysk surkål? Jag åt en underbar surkål i Lübeck i somras och får lite lust att testa att göra själv. Jag var skeptisk till att smaka först, för jag hade bara testat en ogod sort i Norge, som innehöll kummin eller fänkål. Den tyska var något helt annat. Någon som kan hjälpa mig, eller ska jag vara tvungen att ta med mannen till Lübeck igen?

 

   

Av Helena - 6 september 2012 11:17

Det är faktiskt inte det roligaste som finns att åka på lägerskola. Jag startade lite på minus, p.g.a förkylningen och dålig information och det blev inte så mycket bättre. Det känns som om man var med som barnvakt och observatör. Det mest positiva var att jag hann prata mycket med vår resursperson i klassen, om elever och hur det funkar i gruppen. En runda i skogen hanns också med, med några svampintresserade (!) elever. Jag fotade en del åt klassen och ska sammanställa till ett bildspel som ska visas på Öppet Hus nästa lördag.

 

Jag hoppas att eleverna hade kul. Om man ser till hur lite sömn de fick, så var nog övernattningen lyckad för deras del!

 

 

Definitionen på grovt bröd är ett ganska vitt begrepp... Måste kompensera med lite fiberlunch snart! Och halstabletter och sömn innan kursen på universitetet...

 


Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards