Livets sinuskurva

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Helena - 8 september 2012 22:33

 

Åtta stearinljus i takkronan i uterummet.

Höstlördagsmys.

Det är nästan så man glömmer att man är snorig!


Av Helena - 8 september 2012 22:23

Jag tycker inte att det är så roligt med halvfabrikat, det måste erkännas. Men jag har hittat något som är svårt att fixa till själv: Kryddmarinader med röksmak. Där har jag gått bet. Jag har hittat en som är lätt att använda och idag använde vi två fläskfiléer till en påse kryddmarinad. Perfekt!

 

 

Just denna kom från Caj P. , men jag tror att förra sommarens kryddmarinad kom från Santa Maria. Ingen olja behövs, och det gör att man slipper eldslågorna under köttet, när oljan droppar ner. Vilket i sin tur medför att man slipper bränt kött.

 

Dagens kock vid grillen var sonen, som är en riktig hejare på att vända och vända, så inget blir bränt. Efter maten grillade han några marshmallows till sig själv. Han är en livsnjutare. Han också.

Av Helena - 8 september 2012 20:47

Fåglar är bra smarta! I sommar har de fixat vintermat till sig själva. Någon liten pippi tappade ner ett solrosfrö i vår häckplantering och just den plantan rev jag inte upp, för jag kände igen den. En enda solros blev det, lagom hög, men med en fantastiskt stor frösamling i mitten. Den ska vi spara till vintern, så fåglarna får något att äta då. Nu hänger hela blomman med fröna neråt, så fåglarna kommer inte åt den. Men snart ska den serveras som ett smörgåsbord!

 

 

 

Och frönas placering följer ett så häftigt mönster!  

Av Helena - 8 september 2012 10:28

Vi har under en längre tid sagt att vi ska byta ut en del teflonkastruller och stekpannor. Förra hösten köpte vi en ny Skeppshultspanna och den är en favorit. Nu vill vi ha EN ny bra teflonkastrull, eller liknande. De två gamla åker ut. Men jag vet inte vad man ska lita på. En del tester säger si och en del säger så. Det som är ganska säkert är att jag vill ha saker som går att köra i diskmaskinen.

 

Någon som har ett beprövat märke, som inte blivit repigt eller dåligt efter ett par år bara?

 

Eller har jag för höga krav?

 

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards