Livets sinuskurva

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Helena - 11 september 2012 21:28

Är det något jag gärna kan hoppa över, så är det en lång och regnig höst. Varför inte gå direkt från en vacker brittsommar till första advent, liksom?

 

Och snart är det dags för glöggen:

 

 

Men mest av allt gillar jag nog apelsinvarianten:

 



Snart är det dags!

Av Helena - 11 september 2012 20:28

Vissa dagar känns ju inte helt fantastiska. Jag tycker t.ex att tisdagar, när vi slutar sent, är ganska jobbiga. Idag slutade vi senare än normalt, men eftersom jag hade fått för mig att dra hem hela arbetslaget på kombinerad konferens-studiecirkel-pool-middag, så blev det ju en lite annorlunda tisdag. Doppet i poolen blev det inget av med, för lagom när vi började studiecirkla kom ösregnet. Och då vet ni ju hur bra det går att grilla också...

 

Men vi körde grill inne och det gick faktiskt ganska bra! Mina trevliga gäster föreslog att de skulle hjälpa till att diska, men jag behövde den terapin alldeles själv. Så nu går diskmaskinen och plåtarna ska köras i nästa omgång, men handdisken är klar.

 

Vissa kollegor är ju faktiskt så trevliga, så man kan tänka sig att träffa dem även utanför arbetstid. Me like Gemini!

 

 

 

En omgång tvätt är i torktumlaren och en ny omgång är i tvättmaskinen.

Tur att man har alla dessa maskiner, så man hinner med sitt cyberliv också!


Av Helena - 11 september 2012 06:59

Det där bibelordet om fröna, som jag citerade igår, blev kanske lite luddigt... Jag tolkar det som att det handlar om hur våra ord tas emot. Vi kan tala för döva öron, för folk som redan har bestämt sig för att det inte är värt att lyssna till, eller för folk som nickar, håller med, men bara tycker att det är vackra ord och inte tar dem till sig. Ett fåtal tas emot, som i den goda jorden, får fäste i någons tanke och hjärta och sprids vidare.

 

Det gäller ju både goda och onda ord, vilket vi kan konstatera om vi blickar bakåt i historien. Jag vill sprida goda ord, med risk för att en del faller bland tistlar och törnen, men något litet frö kanske får fäste och gror.

 

Önskar dig en skön tisdag!

 

 

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards