Livets sinuskurva

Alla inlägg den 12 september 2012

Av Helena - 12 september 2012 22:10

Ligger i sängen och kollar på Trädgårds-Onsdag.

Njutbart!

 

 

Me like svtplay.se.

Av Helena - 12 september 2012 20:00

Vi hade jobb-nöjes-möte med arbetslaget här hemma igår. De skötte sig exemplariskt och var på gott humör, trots regnet som sumpade chansen att grilla ute. Vår arbetsplats ligger alldeles bredvid affärerna Willys, Lidl och Netto, så det var bara att välja var man skulle handla. Willys blev valet, eftersom de är störst. Svensk karré till extrapris, Willys egen potatissallad och blandade oliver, samt en del andra godsaker. Då är det ju ganska kul att just Willys potatissallad, en budgetvariant, är en av de godaste färdiggjorda potatissalladerna som jag har smakat. Inte för såsig och bra kryddad med mycket dill. Och oliverna smakade lika bra dagen efter!

 

Oliverna kan jag nästan lova att de inte var svenska, men potatissalladen var producerad i Sverige. Om potatisarna var svenska kan jag inte uttala mig om, för de presenterade sig inte...

 

   

 

Konstiga proportoner....     

 


Av Helena - 12 september 2012 19:06

Det finns ju inget så mysigt som att gå och plocka av sådant som man har odlat själv, eller hur? Tomaterna har vi plockat av länge och basilikaplantan har varit värd varenda krona (14:90 på Hemköp), efter alla nerklippningar i sommar. Snart är det dags att skörda det sista från plantan och då får det nog bli pestofest! Ruccollan sådda jag för bara ett par veckor sedan och har missat ett par vattningar, så den är lite sen i starten. Men om vi har tur och det blir soligt, så kan det nog räcka till ett par sallader i höst. Solrosen får bli fågelgodis när det blir kallare, så den får ligga som prydnad i uterummet ett tag till. Allt är ju lite dekorativt också!

 

   

Av Helena - 12 september 2012 07:45

Sovmorgon.

 

Det betyder sällan sova för mig, men i alla fall en chans att få ligga kvar och dra mig, utan att vara tvungen att gå upp. Men inte idag. Telefonen ringde. Och innan jag hittade en trådlös lur, eller precis samtidigt, så lade uppringaren på. Men jag var uppe, så det var ju lika bra att sätta på kaffet! 

 



 

Telephone Lutte Incendie Clip Art

 

Största koppen!

 

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards