Livets sinuskurva

Alla inlägg den 21 september 2012

Av Helena - 21 september 2012 21:11

Livet skulle vara bra mycket behagligare om man slapp provrum. Punkt.


Idag har jag löst några av de plågsamma ögonblicken, genom att handla jeans på Bloppis. Alltså en loppis på Facebook. Från två olika kvinnor köpte jag fyra par jeans och en fin blus. Två hundra spänn totalt! Från en tredje kvinna köpte jag en ouppackad mobil för sju hundra kronor. Till dottern som har en mobil som laddar ur på en dag.

 

På vägen från jobbet till Bloppiskvinnorna svängde jag förbi vår rörmokare och bytte till mig två elementnycklar, mot att han fick tillbaka sin dräneringsslang. Bra byte när det bubblar i elementen.

 

Mellandottern hängde med och bunkrade schampo och balsam på ÖB. Man kan säga att det lönar sig att handla där, om man har tonåringar i huset. Det råkade komma med lite chips och godis i vagnen när hon körde.

 

Och så hämtade vi lillbror från innebandyträningen , så han fick lite stekt spätta innan Fredagsmys i kyrkan.

 

Dottern myntade uttrycket: "Att köpa lördagsgodis på fredagar är ungefär lika kul som att pensionsspara."

 

Och nu ska jag snart hasa mig i säng. Har faktiskt hunnit med en sväng i tvättstugan och lite sångövning med mannen inför söndagens framträdande. Mer kan man väl inte begära en fredag?

Av Helena - 21 september 2012 06:21

Vaknade för ett par timmar sedan och var hungrig. Glömde äta kvällsmat igår och när jag kom på det, var det så sent, så då orkade jag inte fixa något.

 

Nu har jag satt på kaffet, bytt i tvättmaskinen och tänker slappa en halvtimme. Har lite att fixa med på jobbet så jag tänker vara där tidigt. Klantiga jag har inte fixat någon tagg, så jag kommer inte in före halv åtta... Måste nog snacka med vaktis idag!

 

Och kvällen ska tillbringas i bilen, med att fixa en massa ärenden, hämta och lämna barn... Sedan tar jag en lugn kväll med gubben. Undrar om någon orkar fixa mat ikväll, eller om det får bli hämtmat?

 

Om ni undrar varför det är bildtorka, så har jag inte haft mina bildögon öppna på ett tag. Jag ska ta igen det i helgen. Det kan nog bli lite bilder på torktumlarludd, högar med vikt tvätt och någon dammsugen hörna. För det vill ni väl gärna se?

 

Önskar er en synnerligen trevlig fredag så länge!

 

  

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards