Livets sinuskurva

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Helena - 1 oktober 2012 22:02

Om man kan äta morot i kubik, så är man nog inte så dålig i magen! Jag har läst en del idag, sovit på soffan, gjort mat och handlat, så nu är jag laddad för en tisdag på jobbet.

 

Sonen har läst grammatik i en fåtölj nära mig... Jag tror att han försökte smita undan, för han hade glömt böckerna i skolan. Men, som av en händelse, skrev ju jag en grammatik-essä i helgen och hade en trave grammatikböcker, på väg tillbaka till biblioteket. Det var bara att välja! Så nu har han tagit sig igenom den, bakat chokladbollar och redan lagt sig.

 

Det ska jag också göra... Lägga mig alltså!

 

God natt!

Av Helena - 1 oktober 2012 13:07

Ibland blir jag bara så glad. Som när jag hittar något att handla som känns som JAG.

Nu har jag beställt ett linne:

 

Linne i svart med spegelvänt tryck

 

Kan du läsa vad det står?

 

  

 

 

 

.

Av Helena - 1 oktober 2012 11:09

Jag var så trött på att vara fet att jag nästan blundade när jag gick förbi speglar. Och man ser inte mindre fet ut för att man köper dyrare och tantigare kläder, jag lovar!

 

Jag fick nog och startskottet var nog när mannen kom hem och hade bokat en Thailandsresa över jul och nyår. Jag började räkna ner: 3 månader kvar tills vi åker, d.v.s ungefär 12 veckor. Med en inte helt ansträngande viktminskning, skulle jag kunna gå ner sex kilo tills dess. Jag behöver nog gå ner minst tio, men allt mellan sex och tio är okej. SÅ, jag bestämde mig för en snabbstart: Pulverdiet i några veckor. Inte asketiskt, men som lunch och mellanmål och sedan äta riktig frukost, lite nyttigare, och kvällsmat de dagar jag äter med familjen. Jag toppar med två frukter per dag och knstaterar att kaloriinnehållet ligger klart lägre än min vanliga diet.


Min favorit har blivit: Chokladshake, med banan som efterrätt. Man blir jättemätt! Jag har fri tillgång till bubbelvatten både hemma och på jobbet, så jag jobbar hårt på att få i mig tillräckligt med vätska. Bananerna hänger med som fikabröd också.

 

Jag känner att mina luncher blir lite bättre, nu när jag inte går in i vår jätteröriga matsal och slipper stångas med elever. Det är en stressfaktor mindre.

 

Och till dagens lunch, intagen hemma i soffan, varierade jag lite och tog en jordgubbsshake, med banan till efterrätt. Nu blir det några glas vatten och senare en kopp kaffe.

 

(Jag tror att jag har gått ner drygt 1½ kilo... Men återkommer. Det är inte kilona mest som räknas, utan minskningen av fluffet!)

 

Av Helena - 1 oktober 2012 09:43

Visst är det härligt med människor som jobbar med saker de känner för? Kreativiteten och kämpaglöden som drivkraft. Här finns ett litet företag med ett stort budskap och denna vecka fyller de 7 år, vilket de firar med specialerbjudanden. Läs Josephines blogg och klicka vidare till deras hemsida, flatebo.se.

 

Det är helt klart värt det! Ursköna plagg av bra kvalitet. (Och jag är materialfascist, så jag är kritisk!)

 

 

 

Av Helena - 1 oktober 2012 07:40

Tråkiga måndag!

 

Jag kan stå ute med regnvädret och halsbrännan.

Säkert, jag fixar det.

 

Men när magen signalerar att den inte vill vara med,

och jag inte har en aning om, om det är smittsamt eller ej,

då stannar jag hemma!

 

Jag har ätit en macka,

skickat in lektionsplaneringarna för samtliga av dagens lektioner

och tänker krypa tillbaka ner i sängen.

 

Jag har ju i alla fall en tråkig bok att läsa

och den kommer skrämma skiten ur mig!

 

  

 

Ha en fin måndag!

 

Nai Yang Beach



Jag tänker drömma lite....

 

 

 

 

 

.

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards