Livets sinuskurva

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Helena - 3 oktober 2012 21:09

Jag vet inte hur det gick till, men jag har faktiskt läst nästan 100 sidor ikväll och skrivit klart analysen. Kanske inte världens bästa, men en ganska omfattande. Det blev tre sidor, men ska bara vara två. Imorgon får jag ägna lunchrasten åt att redigera, för direkt efter sista lektionen bär det av till universitetet.

 

Nu ska jag gå och lägga mig, köra lite Ruzzle och Wordfeud och njuta av livet!

 

Precis som den här kissen: (klicka)

 

Av Helena - 3 oktober 2012 18:02

Idag är jag så trött så jag nästan är illamående. Ska läsa de sista sidorna i boken jag ska presentera imorgon. Hoppas bli klar till tio, sedan får jag sammanfatta snabbt imorgon. Det mesta är gjort, men jag behöver finputsa.

 

Idag stannade jag till på favvoaffären på vägen hem. Vår sommarkrans på dörren kändes lite "off season", så jag ville ha något höstigare, som kanske håller ända fram till vintern. De hade EN. Den stod mitt namn på med osynlig skrift.

 

 

Från Sjöviks Blommor, mellan Vreta Kloster och Linköping.

Väl värt ett besök! 

 

 

.

 

 

Av Helena - 3 oktober 2012 06:08

Det är sällan jag längtar till hösten. Max att jag längtar till svampplockning och att få ta ner sista äpplena och gräva upp potatisen, men resten.... nej.

 

Igår var en lite mer hektisk dag på jobbet och det dök upp en massa oförutsedda händelser, som jag får fortsätta reda upp idag. Då kände jag att det inte var en kväll i soffan med en kursbok som jag längtade efter, utan bara lite ledig tid. Höstlovet har kidnappats av de styrande i vår kommun, så det kan man se sig om i stjärnorna efter...

 

Men jullovet har vi kvar. Och just nu sporrar det mig att komma i bikinin tills dess och att leva lite sundare. Och så tar jag fram en bild då och då, bara för att komma ihåg...

 

Hotell och lägenheter Dewa Phuket - Bild 9

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards