Livets sinuskurva

Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Helena - 7 oktober 2012 20:42

Visst är det häftigt med husdjur!?

 

Vi har guldfiskar i dammen ute och i år köpte vi två gula som skulle få komplettera de orangea. De har tydligen haft det lite mysigt där ute, för inte mindre än ÅTTA nya små fiskar har vi hittat hittills. När vi tar upp de stora kan säkert några fler dyka upp, men de små har haft en fristad i den nedersta dammdelen.

 

Nu får de bo i olika akvarier, för annars blir de små bara uppätna av de stora. Vi ska inte äta någon av dem! Bara pussa på dem ibland när tillfälle ges. Och någon dag allldeles snart ska jag ta kort på dem. Ska nog rama in fotot och sätta det på väggen vid alla andra barnen!

 

 

  

Av Helena - 7 oktober 2012 16:18

Fördelarna med att ha gäster på middag är minst två:

 

1) Man planerar någon form av riktig mat.

2) Det blir städat hemma.

 

Nu är all tvätt vikt och på rätt rum. Och rester finns efter middagen, så jag behöver inte laga mer på ett par dagar. Jag tror att vi har drabbats av någon slags Greklands-yra, för idag gjorde vi Kleftiko. Ungefär det enklaste som finns bara man har en tillräckligt stor gryta. Vi tog syltgrytan, för stora lergrytan räckte inte till. Och ingen bild hann jag ta, men här kommer en stulen bild och om du klickar på den, så får du recptet!

 

Av Helena - 7 oktober 2012 09:08

Söndag morgon. Det känns skönt!

 

Jag har tagit upp en lammstek, som ska få sällskap av lite godsaker i lergrytan. Vädret är helt underbart idag, så det måste bli en promenad också. Tror att det blir lite trädgårdsjobb också. Det känns lite jobbigt att säga farväl till sommaren, men pelargonerna måste nog in idag och det sista med poolen fixas. Lugna lunket, alltså.

 

Men morgonkaffet är i alla fall bäst!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards