Livets sinuskurva

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Helena - 8 oktober 2012 21:09

Idag åkte jag hem direkt efter sista lektionen. Det är sällan jag brukar komma iväg så snart, utan det brukar bli extra tid. Men mannen var kvar hemma, innan han skulle fara iväg norröver. Vi åt tillsammans, värmda rester från igår, sedan åkte han.

 

Jag blev sittande vid datorn och jobbade klart med en del som släpade efter. En bedömningsmatris för engelska år 9 och en översättning av en text. Lite mysig musik fick jag igång, så det flöt på.

 

Nu är jag ganska trött och ska snart krypa ner i sängen.

 

Kollar bara på ett avsnitt av "Ung & bortskämd". Som tur är, är det långt från min verklighet... i alla fall privat!

Av Helena - 8 oktober 2012 16:20

Man undrar ibland...

 

  


De senaste veckorna verkar hela Östergötlands bestånd av långsamtgående fordon ha haft en pakt. Alla åker på den 10 km långa landsvägen, som har minst 7 busshållplatser på vägen in till stan, utan att stanna EN ENDA GÅNG för att släppa förbi trafik. Och det är ju inte så att de kör vid tiotiden på förmiddagen, utan mellan sju och åtta, när "alla" ska in till stan.

 

Är det någon slags "vi ska minsann träna alla bilister i tålamodsprövande aktiviteter", eller vad handlar det om?

 

Och varför åker de aldrig åt andra hållet?

Av Helena - 8 oktober 2012 06:39

Idag är det pappersarbete på schemat.

Jag tänker jobba undan, så det inte hopar sig i slutet av veckan. Och mina elever ska få jobba hårt. Det är så det är inför utvecklingssamtal.

 

Det är bara att ladda: Kaffet är urdrucket och jag är snart på väg in i duschen.

 

Pigg? Nej, det är man väl inte tvungen att vara?

 

Ha en skön måndag!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards