Livets sinuskurva

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Helena - 11 oktober 2012 21:01

Missade att ta med fikabananen till kursen och höll på att försmäkta. Kom hem och åt fyra morötter innan kören, ett stopp på tio minuter ca...

 

När vi kom hem från kören (som mannen åker direkt till ifrån Falun) så packade han upp två CAESARSALLADER! Vi delade på en... Nu är jag mätt och glad!

 

Av Helena - 11 oktober 2012 13:53

Jag brukar inte säg till folk att de ska ta sig i kragen, för det är inte så ofta man vet varför folk inte orkar rycka upp sig.

 

Men idag gjorde jag det. Jag sa till mig själv.

 

Vi har schemalagt en kamratrespons på våra essäer och om jag inte kan vara med idag, så raserar det hela gruppens schema. Har använt alla tillgängliga medikamenter, vilat lite och ätit ordentlig lunch. Nu är det dags att kolla igenom det sista, sedan åka.

 

Ikväll får det bli tidig läggning, så jag orkar jobba länge imorgon.

 

Jag känner mig inte som världens fräschaste, men jag håller ihop. Det är väl det som räknas?

Av Helena - 11 oktober 2012 10:19

Att ha migrän är inte kul.

 

Jag kan må urdåligt upp till tre dygn. Det är inte bara den ihållande värken, utan också det konstanta illamåendet och att magen verkligen lever sitt eget liv. Inatt tog jag sömntablett för att få sova en hel natt, men vaknade ändå före halv fem av värken. Då gick jag upp och tog starkaste dosen av medicin och försökte somna om. Det gick sådär...

 

När väckningen pep, stängde jag av och gick upp och ringde och sjukanmälde mig. Sedan satte jag mig vid datorn och skickade iväg en lektionsplanering. Jag hade gjort klart det mesta innan jag lade mig igår, men inte skrivit ner det. Så det gick fort.

 

Nu är jag mest irriterad över att jag inte har tillräckligt med tid att skriva bedömningarna om eleverna. Det skulle jag gjort idag på jobbet, för en klass. Så imorgon måste jag vara frisk!

 

Känner mig lite bättre, men är fortfarande illamående. Ska kurera med lite mer sömn.

 

Passar på att tvätta favoritjeansen, när jag ändå inte behöver dem.

 

  

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards