Livets sinuskurva

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Helena - 14 oktober 2012 16:39

Det finns de som är mycket mer organiserade och effektiva än jag, men nu är jag klar med två gruppers omdömen, den sista ska jag ta imorgon, det är lite som måste gås igenom på jobbet, innan jag kan bli färdig med den. Ligger lite efter där...

 

Men nu har jag lite tid som jag kan förfåga över och då tänker jag inte laga den trasiga köksskåpsluckan, utan gå ut en sväng i friska luften. Kanske fånga en av de sista guldfiskarna, men mer troligt bara kolla färgerna ute. Sådant mår jag bra av.

 

Något mer som jag mår bra av är att veta att jag är ledig från kursen tre torsdagar! Det betyder att jag för första gången sedan terminsstarten faktiskt kan utnyttja att jag har en tidig dag i veckan.

 

Mot syreboosten!     

Av Helena - 14 oktober 2012 09:24

Det finns en vila i att få vara hemma en dag, jobba undan en del som har lagts på hög och ha tid att laga god mat. Igår satte jag in en stek i lergrytan innan jag gick ut på promenad. Här kommer världens enklaste recept:

 

Vitlöksspäckad skinkstek

En skinkstek vitlöksspäckas med massor av vitlök, skurna på längden i halvor.

Lägg köttet med vitlökssidan neråt i lergrytan, så kryper inte klyftorna ur.

Bred på sambal oelek. Man kan vara frikostig, det sitter mest på ytan och i spadet.

Häll på rikligt med soja, det ger sälta och fin färg..

Klyfta en stor gul lök och sprid ut över köttet.

Ställ in i kall ugn.

Sätt på 225 grader i knappt två timmar. 

 

Vi hade potatisgratäng till, fuskvarianten...      

Köpte ett par påsar färdiggratäng med kort datum och tillsatte 50% mer potatis.

 

Salladen gjorde vi dock själva! Med bl.a den väldigt sent sådda ruccolan som står i köksfönstret. Det är pyttesmå blad med mycket smak i.

 

Här är bildbevisen på att vi faktist har lagat mat i helgen:

 

 

 

Det blev lite kött över, så vi redde av skyn för att frysa in kött + sås.   


 

Vår tappra ruccola.

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards