Livets sinuskurva

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Helena - 18 oktober 2012 21:39

Det är skönt när man faktiskt kan ta en timme för sig själv, när barnen fixar allt efter maten. Jag gick en promenad på drygt femtio minuter innan kören. Då var jag uppvärmd när jag kom dit (och lagom fräsch...). Sedan gick jag nästan närmsta vägen hem, men tog ett extra varv i rondellen. En typisk grej som man bara gör om man har en motions-app!

 

Jag kör med Run-keeper, den funkar bra för mig.

 

Och mina gå-kängor var supersköna! De ska jag försöka slita ut i vinter...

 

  

Av Helena - 18 oktober 2012 17:02

Var ju tvungen att äta när jag kom hem. Att man kan bli så hungrig av att handla. Gick på upptäcksfärd i kylskåpet och hittade lite godsaker:

Paprika, solrosskott, keso och tzatziki. MUMS!

 

 

Och så var man ju tvungen att läsa lite korkade inlägg i tidningen idag... 

Av Helena - 18 oktober 2012 14:36

Jag kompade ut eftermiddagen och drog till vårt "lokala Ullared". Stort behov av skor, eftersom jag fortfarande glider runt i mina supersköna, men trasiga tyg-Nikeisar. Jag fokuserade på REA-hyllorna och hittade två par i första affären. Visste inte att jag behövde två par, men funderade redan förra vintern på om jag inte behövde ett par mer gåvänliga skor än mina curlingkängor.

 

Nu hittade jag ett par jobbskor, tillräckligt varma för att köra bil, men inte så tjocka så jag inte kan ha dem inne på jobbet. Gåkängor blev det också. Och så de där skokrämerna som jag har behövt länge. Är det lite tantvarning på skorna till höger?

 

 

 

Och så *suck* får jag ett mysigt meddelande, med inbjudan till fika och bebiskläm, när jag sitter på affären... Men jag måste hem och göra hemarbete som släpar efter och som måste vara klart imorgon, om jag inte vill sitta i helgen. Men jag lyckades boka in en bebiskläm på lovet. Då MÅSTE det bli av! Lovar, T&S!!!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards