Livets sinuskurva

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Helena - 29 oktober 2012 21:49

Bland det bästa barnen vet, är hemmagjorda hamburgare, helst med hembakat bröd till. Vi gjorde den enklare varianten i helgen, med köpebröd. Men saltgurkan är obligatorisk!

 

Här kommer receptet:

 

Nötfärs

Soja

Pressad vitlök

 

Svårt, va?

 

Blanda allt, t.ex i assistenten, platta ut, t.ex med Tupperwares hamburgerpressar, och grilla i ugnen.

 

 

 

Mycket grönsaker klämmer man in mellan bröden också! Gottgottgott!

 

 

 

 

Bästa tisdagsmyset, t.ex

 


Av Helena - 29 oktober 2012 20:33

Grymmaste snygga toaletten på Konsert & Kongress.

Tidlöst i snyggt trä och vitt kakel.

Och BLÅTT TAK!

 




Det byggdes när jag precis hade flyttat till stan, 1985,

och stod färdigt något år efteråt.

Klassiskt och tidlöst.

 

Funderar på om man ska ha blått tak,

när vi någon gång renoverar duschrummet uppe.

 

Av Helena - 29 oktober 2012 18:26

Föreläsningen var helt okej och verklighetsnära. Riktad mot skolan och kändes relevant för högstadiet. Jag antecknade så pennan glödde. Har fått några bra tips, som jag ska försöka förverkliga.

 

Fikat var gott, med trevligaste sällskapet. Och så inspekterade jag taket på toaletterna på Konsert & Kongress: Blåmålade i en fasligt fin nyans!

 

Eftermiddagen ägnades sedan åt arbete "hemma" på skolan.

Sedan besiktning av Skodan: YIPPIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hon sa att den var fin!     

 

Snabbrycket hem, hämtade vinterdäcken och svängde förbi firman som byter för 150:-. Skönt att slippa i ovädret! Åkte till kyrkan och tryckte Ge För Livet-lappar och körde slut på svarta patronen. (Förlåt, Johan!) Svängde förbi en familj i församlingen och idkade lite byteshandel. Hämtade sonen hos pappan och utfodrade honom... Snart ska han skjutsas till innebandyn. Jag har tiggt till mig en hemleverans av honom sedan.

 

Jag känner att orken tar slut... jag är inte på topp än!

Av Helena - 29 oktober 2012 06:53

Grattis till alla er som har höstlov!

 

I vår kommun sitter en viktigpetter och bestämmer

att lärare minsann inte behöver höstlov,

för det har vi inte jobbat in.

Det låter ungefär lika smart som den politiker i Stockholm, 

som bestämde att lärare på skolor med sämre resultat

ska ha lägre löneförhöjning.

 

Jag skulle gladeligen byta arbetsuppgifter och arbetstid

med mannen som har sådan koll (d.v.s. NOLL) på hur mycket lärare jobbar.

Nu är det i alla fall så att hela stans lärare ska på

en gemensam föreläsning idag på förmiddagen.

Och jag är negativt inställd redan från början.

Varför?

Jo, jag vet inte HUR många förläsningar jag har suttit på

som ska passa alla, men bara passar en liten klick i publiken.

Någon gemensam tanke för föreläsningsinbjudare verkar vara

att om det passar förskollärare, så passar det alla.

Giv mig styrka!

"Ja, men det är väl lugnt och skönt att slippa eleverna" kanske du tänker.

Ja, det är jätteskönt, men då vill jag jobba med utvecklande arbete

och inte låta någon slösa med min tid.

Det räcker med all tid som jag ändå måste lägga på sådant

som inte har med undervisning att göra

(barnuppfostran, lunchvakt, sanering av klotter, omprov för slöa elever),

så SLÖSA INTE MED MIN TID!

 

Nu ska jag fixa en stor mugg förkylningste

och hoppa in i duschen.

 

Sedan hoppas jag på en GRYMT BRA föreläsning

och gott fika.

 

För det vet jag att viktigpetter får, ofta och gratis!

 

  

 

Såja, nu känns det bättre....

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards