Livets sinuskurva

Alla inlägg under oktober 2012

Av Helena - 28 oktober 2012 09:39

I morse (efter en snarkfri natt) sa jag lite fint till mannen att jag var sugen på kaffe. 

 

- Det brukar bara vara att gå ut, så står det färdigt där, sa han. 

 

Jag vet... i veckorna bor han på hotell och äter hotellfrukost och på helgerna vaknar jag först och fixar frukost, innan jag hinner svälta ihjäl.

 

Så idag tänker jag inte ta hand om disken, eftersom jag fixade frukosten igen...

Av Helena - 27 oktober 2012 23:02

Föregående natt var en snarkfri natt, trots att mannen var hemma. Jag vaknade inte en enda gång av snarkningar, vilket inte har hänt sedan jag vet inte när... Och själv kände han sig mer utvilad också. Tänk vad en liten (?) bettskena kan hjälpa!

 

Jag trodde att reklamen var klart överdriven, men det kan jag lova att den inte är!

Av Helena - 27 oktober 2012 22:31

Jag fick förtroendet att rätta dotterns högskoleprov, eller kolla resultatet mot facit på nätet. Det ser väldigt bra ut. Man kan ju inte se resultatet förrän normeringstabellerna är klara, men det verkar som om hon kommer att kunna komma in på de flesta utbildningarna. Nu får vi vänta en månad tills allt är klart...

 

Det är ju inte bråttom för henne, eftersom hon tog ett år i Frankrike och alltså går ett år efter på gymnasiet och är resultatet riktigt bra, kommer hon inte behöva skriva igen. Om hon inte har ärvt generna att man alltid kan förbättra sitt resultat.

 

Själv har jag inte gjort många knop idag. Färkylningen är ganska energikrävande, kan man säga...

Av Helena - 27 oktober 2012 09:14

Det är spännande att ha tonåringar. Man vet ALDRIG hur många människor som bor i huset för tillfället. Jag funderar på att skaffa en krysslista, så man vet hur många som tillbringat natten här under en månad. Inatt, runt två, kom ett sms: "Kan M sova över?"

 

I morse syntes spåren vid dörren:

 

 

Han är 17...  

Av Helena - 27 oktober 2012 08:55

Nu sitter de och svettas där... Alla som hoppas på 2.0 eller åtminstone i närheten, för att komma in på drömlinjen. Jag har aldrig skrivit det och inte behövt heller, så jag är ganska tacksam. Men min äldsta dotter skriver idag. Hon går i tvåan på gymnasiet, men räknar med att kanske behöva skriva fler gånger, så därför börjar hon nu. Hennes kompisar går i trean, så de känner lite mer tryck.

 

 

Jag har bara tryck i bihålorna.

 

Har du skrivit högskoleprovet?

Svara gärna i kommentar här, för kommentarer på fb försvinner ganska snart,

så det är inte så smart att kommentera bloggen där!

Av Helena - 26 oktober 2012 22:34

Så sent dagens fester börjar!

Skjutsade dottern och hennes kompis till en fest bortanför soptippen.

Det är nog tur att det är så långt bort från civilisationen,

när man tänker på hur de såg ut när vi lämnade av dem!

 

  

 

Jag måste nog få tycka att hon var snyggare på skolfotot

än på dagens fixade bild...

 

 

 

Eller vad säger ni?


Av Helena - 26 oktober 2012 19:10

Idag var det mer än en handfull tomater mogna i uterummet.

 

 

 

Och så fick jag ett sms med ena dotterns skolfoto.

Det är hon som är vår lilla "Rut" och fixar städningen

nu när jag har mer än stressigt på jobbet och med plugget.

 

 

 

Och snart kommer mannen hem, så vi kan ha lite fredagsmys...

...efter skjutsande av barn...

 


Av Helena - 26 oktober 2012 10:26

Det finns vissa tecken på att jag är sjuk på riktigt: När jag inte vill ha kaffe!

Jag drack en mugg igår ändå, för att slippa huvudvärken,

men sedan blev det inte mer under dagen.

Idag startade jag med en stor mugg te och det får nog bli en till snart.

Jag har påbörjat en Sinova-kur, för det trycker i bihålorna.

Och så äter jag omväxlande Bafucin och Strepsils, samt magnecyl.

 

Halsen är fortfarande hemsk och jag har haft värsta hostanfallen under natten.

Tur att jag kunde ta sovmorgon och jag sov till tjugo över nio.

 

Det mest positiva hitintills var resultatet på vågen i morse: -5kg!

Jag stretar vidare, snart är det ju bikinisäsong!

Det skulle vara kul om jag lyckades få bort 5 kg till innan vi ska åka.

 

 

Ha en skön dag!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards