Livets sinuskurva

Alla inlägg under oktober 2012

Av Helena - 25 oktober 2012 13:54

Nattlinne.

 

 

 

 

 

 

Och inte vilket nattlinne som helst,

utan en urtvättad "Big T" från Ellos.

 

Skapligt hög hipfaktor!

Av Helena - 24 oktober 2012 21:02

Jag vaknade vid tretiden i morse. Det borde sannerligen vara straffbart att vakna så tidigt! Sedan somnade jag om någon halvtimme innan klockan ringde vid 06:21. Däremellan hann jag drömma om bebisar och guldfiskar... 

 

Skallebank när jag gick upp, så det blev ett piller. Sedan har jag hunnit med ett tiotal utvecklingssamtal under dagen och efter det tredje var halsen som en rasp. Hinkade te och försökte överleva. Det gick, båda två.

 

Kommunfesten hade jag svårt att se fram emot, men vi var fem stycken som satt tillsammans och maten var kanon. En god blandning av kalla smårätter. Och en tjatig skånska på scenen som joddlade. Ibland blir det bara lite för mycket. Huvudet längtade efter kudden, så jag stack innan det var dags för Andreas Johnson.

 

Kroppen mår inte bra, så nu får det bli tidig läggning, om jag ska vara på benen imorgon!

 

God natt!

Av Helena - 23 oktober 2012 18:53

Det finns inget som jag längtar efter så mycket, som att komma ut i naturen, när jag har jobbat för mycket. Det känns som om allt det vackra kommer springa ifrån mig, om jag inte passar på. Idag hade jag en inte alltför rolig lektion och passade då på att njuta av utsikten från klassrumsfönstret. Det kändes som om jag hade ett par "bonus-solar" utanför:

 

 

 

När jag åkte hemåt såg jag att solen var på väg ner, så jag slängde in kassen med mat i köket och tog på mig träningsstället och nya kängorna. Jag följer ett träningsprogram (kniven på strupen, vet ni?) och försöker ligga i fas. Men istället för att gräma mig över att det ibland går för många dagar emellan, är jag glad för de pass jag faktiskt gör. Och idag var det dags för första intervallpasset. Jag tänkte, att om jag har klarat de andra, kommer jag nog klara det här också. Och jag överlevde. Men jag är inte mer tävlingsinriktad än att jag kan stanna och fota den vackra solnedgången över kanalen. Det är nästan något magiskt med det där allra sista blänket i kanalen!

 

 

 


Av Helena - 23 oktober 2012 07:10

Igår jobbbat jag nästan elva timmar, var bara hemma och vände och åkte på Stickcafé, där jag stickade fel. Men min stickmentor kom med tröstande ord: "Det blir bra ändå!" och "Du kan ha med trästickor på planet till Thailand." vad gjorde man utan en del underbara människor?

 

Idag har jag min långa arbetsdag, som avslutas med konferens. Imorgon har vi alla utvecklingssamtal. Jag har förberett för alla och ska bara skriva några dokument idag. På kvällen är kommunens "En fest för alla", då vi får festa lite i Cloetta Center. (Eftersom jag bara har varit på LHC:s förlustmatcher där förut, så ska det bli kul!)


Veckan kommer avslutas med kapiteltester i två klasser och en substantivgenomgång i en klass. Låter inte så spännande, men det är ganska sköna lektioner. Fredagen avslutas med After Work med några sköna vänner. Då ska vi "fuskfira" att vi har "nästan höstlov" nästa vecka. Inga elever i skolan, men mer jobb än vanligt.

 

Nu ska jag ta en huvudvärkstablett och dra till jobbet. Ha en underbar tisdag!

Av Helena - 22 oktober 2012 18:58

Jag har haft det runt halsen hela dagen:

Halsbandet som har en ring med Fader Vår på spanska.

 

Det känns fint!

 

 

Av Helena - 21 oktober 2012 20:33

Ibland får jag för mig att jag är lite smart. Ungefär tills jag ska lära mig något nytt, då delittas all gammal lagrad information från hjärnkontoret och jag känner mig smart som en guldhamster utan hjul...

 

Men idag har jag testat att göra ett dokument i Power Point. Mest för att jag ville ha rutor och pilar, o.s.v

 


   

 

Alltså, är jag bäst eller bäst?

 

Nästa gång blir det med blinkande knappar och texter som flashar fram!

 

  



Av Helena - 21 oktober 2012 13:49

När vi får en massa matrester kvar här i huset, brukar vi göra paj. Idag tog jag tipset från min kompis Tina och gjorde i långpanna. Vi gjorde en massa avdelningar, så det blev olika efter tcke och smak. Degen innehöll lite grovt rågmjöl, för grahamsmjölet var slut.

 

 

Sonen är en mästare på att trycka ut pajdeg.

Sedan fick han fördela de andra ingredienserna:

6 tomater

½ hackad rödlök

1 hackad röd paprika

massor av mozzarella

finskuren tacokryddad kyckling

smulad chevreost

klickar av chili-ost-dressing

riven ost

 

   

 

Sedan åt vi med en god sallad, som bl.a innehöll avocado.

Riktigt gott blev det!

 

 

Av Helena - 21 oktober 2012 09:35

Fick ett frispel i morse. Det finns någon slags aura som bara svävar runt här i huset... Att man inte behöver göra något extra för någon annan, utan JAG ska ha, helst NU. Om man tar fram en ny ost... så behöver man ju inte packa upp den, ta bort vaxet och lägga in den i ostkupan, för det kan ju NÅGON ANNAN göra. 

 

Och så det där med disk... Om man har städat sitt rum i FEM TIMMAR (Vi pratar om ETT rum och vanlig veckostädning, inte julstädning!) hur svårt är det då att missa att det står disk på rummet? Och hur logiskt är det att lämna disk i TV-rummet utanför, bara för att man inte orkar ta ner den på morgonen?

 

Och HUR troligt är det att man får låna mammas dator, så länge det står disk utspritt i hela huset? Det spelar faktiskt ingen roll att det är skolarbete...

 

(Inga kommentarer på fb, please.)

 

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards