Livets sinuskurva

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Helena - 1 december 2012 22:03

Finn ett helt gäng fel:

 

 

Av Helena - 1 december 2012 21:51

Det närmar sig tio minusgrader. Vi tog en kort promenad runt grannskapet och kunde konstatera att det var nog bara två hus som inte hade pyntat + ett där folk hade flyttat. Kul att skåda. Och vi konstaterade att vi hade samma uppfattning om adventsstjärnor: Det fanns bara EN Betlehemsstjärna, alltså ska man bara ha EN stjärna i ett fönster. Vi var rörande eniga. Men folk har inte som vi tycker ändå...

 

Vi har i alla fall bara EN stjärna i uterummet!    

 

 

Av Helena - 1 december 2012 19:09

Vi har varit på årets första julkonsert idag. Den är ungefär likadan varje år: De minsta spelar först och sedan blir det bättre och bättre. Det finns de som tycker att det är charmigt att höra de minsta spela falskt på sina tvåtonslåtar, men jag har tämligen svårt att hålla med. Jag sitter och väntar på att det ska komma till avdelningen som kan kallas musik.

 

Sonen spelar i den "äldsta" orkester, men fick rycka in i två av de andra, för att det saknades hornister, så han spelade i alla låtar, utom i de som spelades av träblåsarna. Ganska trött var han, men han belönades med pizza efteråt. Varför jag åt pizza har jag ingen bra förklaring på... Jag kanske belönades för att jag hade bakat lussekatter som det bjöds på i pausen.

 

Nu väntar jag på tvättmaskinen... Jag hade glömt att tvätta klänningen som jag ska ha imorgon. Får nog torka den framför värmefläkten sedan. Alla knep är bra, utom de dåliga!

Av Helena - 1 december 2012 14:27

Jag skulle ha en mysdag med lite bakning, loppispremiär, m.m Det blir sällan som man planerar. Stopp i ena vattenlåset under diskbänken. Nu är det fixat, så diskbänkskåpet är julstädat också. Välbehövlig dusch efteråt...

 

Komposthinken har fått sin lördagstömning och som alltid får man ta till det grova artilleriet när den ska saneras: Diska ur, fylla med hett vatten och i med lite vinäger för att ta bort lukten. 

 

Och så  har jag piffat ljuset på matbordet. Tror vi kanske hoppar över adventsljusstaken i år...

 

 

IKEA-fat, köpt för 20:- på loppis, treveksljus och en pimpad hyacint som kommr bli stor.

Kaffebönor, kanelstång, torkade apelsinskivor och kryddnejlikor.

Doftar precis lagom mycket.

 

Kan ta en kvällsbild med tända ljus sedan.

 

Nu ska vi på sonens julkonsert.

Av Helena - 1 december 2012 10:07

Det blev julkalender till frukosten. Den verkar helt okej, så den kommer jag nog kolla på till frukost under december. Jag spelade spelet också, som man hittar på svt.se. Jag har spelat första delen idag och får gå vidare imorgon. Det är lite av en tradition här, att spela spelen samtidigt.

 

julkalendern-mysteriet-pa-greveholm--grevens-aterkomst



Men nu får det bli lite adventspyssel!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards