Livets sinuskurva

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Helena - 3 december 2012 20:52

Jag har spelat julkalenderspelet varje år sedan barnen var små. Nästan alltid vunnit över dem också. I år är det lite tjurigt. Jag kommer inte vidare från nivå ett...

 

 

Har mailat till svt och frågat vad som är fel.      

Av Helena - 3 december 2012 19:17

Det känns som om det är en väldigt lugn kväll... och jag kanske har missat en hel massa. Lite rättning har jag skjutit upp till imorgon, likaså min egen lektionsförberedelse till universitetet. Men ikväll njuter jag av lite pynt. Det första kommer från Norge:

 

 

Örhängen av pyttesmå julgranskulor och virkade silvriga snöflingor.

Det är min internetvän Aud Mari som har gjort dem.

Här finns lite mer ögongodis, bl.a hennes fantastiska naturbilder:

 

Aud Mari 

 

Och så har jag lite ljusmys, med nejlikor som doftar:

 

 

 

Önskar er också en njutbar decemberkväll!

 


Av Helena - 3 december 2012 17:04

Så försvann en dag. Mörkt när jag åkte, med en underbart vacker soluppgång på vägen, och mörkt när jag kom hem. Såååå tacksam för det varma garaget, så bilen är mysig på morgonen. Och en skön tacksamhetskänsla på jobbet, av ingen anledning alls, mer än att jag har ett bra jobb och en lektion som var ungefär tio ggr bättre än väntat + en elev som tog ett jättekliv i sin utveckling. Skönt med sådana dagar ibland!

 

Och mannen hade inte dragit till Falun, utan var kvar när jag kom hem. Lite älgkött har han fått under dagen, så nu ska jag fantisera om några goda grytor...

 

Kvällsmaten blev snabbmat, snabbare än Pizzeria Ciao Ciao. Och här kommer receptet:

 

Het tomatsoppa.

 


1 röd lök, rivs

2 vitlöksklytor pressas

Fräs i en msk margarin eller olja

 

Tillsätt

2 burkar krossade tomater

2 buljongtärningar

basilika

timjan

svartpeppar (ta rejält!)

1 dl vitt vin

 

Låt koka ihop någon minut.

Kör i mixer, så soppan blir slät.

 

Tillsätt ½ dl vispgrädde.

 

Servera med stekt klippt bacon och keso.

 

MUMS!

 

 




Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards