Livets sinuskurva

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Helena - 6 december 2012 17:49

Jag tål stress, ganska mycket stress, jag jobbar t.o.m bättre under lagom mycket stress. Men när det händer massor som man inte kan styra, då går jag upp i varv, och sjunker sedan ihop som en micrad skumtomte...

 

Det var ju det där med jättehögen rättning som följde med hem igår, trots att jag hade en lektion till min  kurs på universitetet att förbereda... Men skottningen tog 1 timme och 20 minuter och sedan tjurade elementet med de frusna rören och vi kom på att dotterns pass hade gått ut, så vi var tvungna att fixa det... (Fick tid idag kl 12, när hon hade lunch och jag kunde skjutsa tillbaka henne till skolan, medan hon åt falafel i bilen.)


Förnyade läkemedelsrecept via nätet i morse medan jag åt frukost och pratade med rörmokaren. Hans kollega skulle komma inom ett par timmar, så jag hann riva isoleringen runt rören, sätta in värmefläkt på kattvinden, skotta och duscha. När han väl kom hade elementröret tinat så han kollade bara att termostaten var okej och luftade sedan elementet också. Imorgon blir det en tur till Biltema, för att köpa ny isolering...

 

Ett stort missförstånd reddes ut på jobbet, med elever och kollega inblandad... eller det reddes ut och jag blev utnystad ur härvan som hade gett mig en klump i magen.

 

Åkte tämligen dåligt förberedd till universitetet, men ämnet jag skulle tala om har jag ju skrivit en essä om, så jag är lite insatt... Lektionen blev uppskattad och kort. Det var kanske därför den blev uppskattad, förresten...   

 

Nu har jag bara haft en kvarts snösopande och sedan lite återhämtning... Ikväll återstår en promenad till kyrkan, sedan körövning med julsånger. De flesta är ju godingar som juag gärna sjunger. Och så kommer mannen direkt dit från Falun, så vi får sjung ett tag tillsammans.

 

Imorgon tänker jag ha en lugn kväll!

Av Helena - 6 december 2012 06:32

Ett element, det sista i systemet, är kallt på övervåningen. Rören går genom kattvinden, så jag misstänker att det har frusit där... Måste lösa det under dagen. Elementet i rummet bredvid går för fullt, så jag hoppas att värmen leds vidare. En värmefläkt står och går också.

 

Livet är lite väl spännande ibland.

 

Lite skottning nu, sedan bär det av till jobbet, polisen, universitetet, och kören.

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards