Livets sinuskurva

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Helena - 8 december 2012 22:21

Förmiddagen bara flöt iväg. Jag fastnade i ett julkalenderspel... Sedan lagade jag mat inför kvällens besök, innan vi åkte på Luciakonsert i byn. Sonen spelade valthorn i orkestern. Jag var bara den stolta mamman.

 

Vi hade besök av dotterns kompis med mamma. Mamman vaccinerade oss alla fem, för det har varit omöjligt att hitta en tid som alla kan. Vi betalade vaccinationen och bjöd på mat. Jag älskar julbord, men i år lär det inte bli så mycket och det är ändå fisk- & skaldjursavdelningen jag gillar mest. Så vi körde lite fisk- & skaldjursbuffé, med både köpt och hemlagat.

 

Det jag lagade var:

- Två pajer; en med lax, spenat och parmesan, och den andra var det lax, räkor, kräftor och lite finhackad paprika i. Degen var på hälften vetemjöl och hälften rågmjöl. Äggstanning på lättcremefraiche, ägg och mjölk.

- Ägghalvor med kräftstjärtar.

- Kall sås på lättcremefraiche, majonnäs och orange kaviar.

- Sallad

 

Jag köpte:

- Vitlöksbaguetter, Eldorados är hela familjens favoriter.

- Kräftpaté

- Hovmästarsås

- Varmrökt regnbågslax

- Minimozzarella

- Oliver

- Juledamer och prästost

- Physalis

- Vitlökssalami

 

Så nu är vi nyvaccinerade och mätta!           

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards