Livets sinuskurva

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Helena - 18 januari 2013 19:23

Trodde inte jag skulle känna så, men jag avverkade två lite otrevliga telefonsamtal innan jag gick från jobbet. De två samtalen genererade två samtal IRL... med elevers föräldrar. Inte bara kul, men bättre att ta tag i saker så att situationen kring eleverna kan bli bättre, än att bara låta det gå.

 

Kortaste shoppingrundan på stan: två par strumpbyxor! Hade sedan träff med två vänner på New York Legends, där vi åt deras After Work-buffé. Och med ålderns rätt tog jag kvart i sju-bussen hem...   

 

 

 

 

En underbart knarrig, men kort, språngmarsch från bussen. Jag hade glömt koftan, så det var lite kyligt... Men kashmirsjalen snurrades runt kroppen som en tröja istället. Fick lite mysbehov och tände ljuslyktan på trappen... Inga barn hemma och imorgon åker vi en kort sväng till Göteborg, för att hälsa på mannens dotter med sambo.

 

 

(Inte min bild!)

 

Jag drömmer lite om ett besök på Rööhska Muséet, men vi får se om vi hinner med det. Nu måste jag packa lite för en hotellnatt. Sängarna brukar vara sådär, men frukostarna underbara!

 

Önskar er en fin helg!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards