Livets sinuskurva

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Helena - 20 januari 2013 21:49

Jag älskar REA!

Särskilt när det är något som man tycker är snyggt, bra och bara vill ha.

Hittade två klänningar idag:

 

Dresses Desigual Aire Fresco



En långärmad med framstycke i denim och rödrandigt bakstycke.

 

T-shirts Desigual Gris



Och en tunika med turkosa detaljer.

Lite för vågad urringning, men jag har ett matchande turkost linne.

 

Halva priset. Sånt gillar jag!

Av Helena - 20 januari 2013 21:06

Vi har varit i Göteborg i helgen. Helt okej. Och ännu mer okej att komma hem igen, det är ju oftast det bästa med att åka bort.

 

Men det finns något jag förundras över, när jag åker till Göteborg eller Stockholm, och det är de speciella trafikreglerna som gäller där. När det är två filer i bredd i vardera körriktning, som på motorväg, då är det inga problem (eller sällan i alla fall) utan de som kör lite långsammare håller till höger och de som vill köra om gör det i vänsterfilen. So far so good.

 

Men när det är TRE filer, då är alltid mittenfilen den mest långsamtgående. Det är ju förbjudet att köra om på höger sida i Sverige, så hur tänker de där sniglarna som ligger kvar i mittenfilen och vägrar gå över i högerfilen?

 

  

 

Och JA, det är bara i Stockholm och Göteborg jag har träffat på det, för i Östergötland har jag inte träffat på några vägar med tre filer i vardera riktning.

 

 

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards