Livets sinuskurva

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Helena - 26 januari 2013 20:50

Det är nu drygt två år sedan jag slutade med godis. Inte så svårt för mig, fast en del tycker jag är jäääätteduktig. I september slutade jag med fikabröd. Någon gång kan det slinka ner något, men då är det bara för att jag ska vara artig. Min migrän har blivit mycket bättre, så det är bara vinst i situationen. 

 

Men mat är jag fortfarande rysligt svag för. Det har nog att göra med en ätstörning jag hade för tio år sedan. Jag vill alltid vet näroch vad jag ska äta nästa måltid. Inför den här helgen har jag planerat ett antal måltider. Det är ganska skönt, för då slipper man stressa över det.

 

Ikväll åt vi paj. den ena med skinka, ädelost och cheddar, samt äggstanning och den andra med spenat och ost + äggstanning. Det blev en del rester så vi har till en kvällsmat i veckan.

 

Photo: Mat på bordet idag igen.Tack vår Gud som har gett oss den.Amen.

 

Imorgon blir det fisk med vitvinssås.

Skönt att ha det planerat,

eftersom vi har årsmöte i kyrkan och kommer hem sent till middagen.

Av Helena - 26 januari 2013 14:51

Ibland är inte drömmar så väldigt avancerade. Jag har i flera år drömt om att köpa ett par nya längdåkningsskidor. Jag har kollat upp vad jag vill ha och det finns några krav som inte går att kompromissa bort: Varma pjäxor och lite bredare skidor än de supersmala som tävlingsåkarna har. Jag vill ha turskidor, som man kan köra på fjället med.

 

Idag var vi inne på XXL strax efter att de öppnade och de hade jättefina paketpriser. Pjäxorna var gudomligt sköna och jag provade med tjocka sockor i. Skidorna är lite bredare och med tunna stålkanter.

 

BCX2 Längdpjäxa 1213

 

 

Och medan vi ändå var i farten, så kollade vi vårt lilla lager med valla...

En klistertub hade läckt ut i påsen, så alla burkar är diskade nu.

 

  


Laddad!

 

Sitter nu bara och väntar på SMS:et från affären att bindningarna är monterade och skidorna vallade.

 

  


Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards