Livets sinuskurva

Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Helena - 30 januari 2013 19:01

Idag har jag jobbat över igen. Men det känns som om jag börjar få koll på läget. Imorgon blir det telefonsamtal som uppföljning till de föräldrasamtal jag hade förra veckan. Det har jag förberett idag, så jag har alla papper klara.

 

Och när jag kom hem fanns det NOLL ork att laga mat. Ingen som klagar, så länge vi har nudlar hemma och jag hittade en matlåda i kylen: Spätta med vitvinssås. Nu är jag mätt & go.

 

Jag hade lovat mellandottern att vi skulle kolla över hennes ekonomi, efter julresan, födelsedagen och csn-utbetalningar. Det visade sig att det var ganska mycket som skulle in på hennes konto. Men då kom hon till en sund insikt: Om du sätter in allt då, när jag ska på stan, så kommer ju jag att bränna allt. (Hon har bra självkännedom, den där ungen!) Så nu gjorde vi en deal: Hennes csn delas upp i tre delar och sätts in på hennes konto 1:a, 11:e och 21:a varje månad. Vill hon ha mer däremellan, så får hon jobba sig till det.

 

Tänk att de små liven växer till sig och fattar något med tiden!

 



   

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards