Livets sinuskurva

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Helena - 7 februari 2013 18:13

Alltså, helt seriöst, jag förstår inte folk som måste klaga på och gräva ner sig i elände de inte  kan göra något åt. Blir det bättre? Att man då och då kan behöva få ur sig frustration över värk, orättvisor eller korkade människor som gör en illa: FINE! Men gapa och gå vidare!

 

Vädret är en stående gnällpunkt. Vintern är tydligen hemsk så fort det dalar ner några snöflingor, som dessutom har oförskämdheten att ligga kvar och lysa upp tillvaron. På JULAFTON får det vara vitt, annars måste man gnälla över det, men inte annars. Var det bara jag som lyssnade när lekisfröken berättade om vintermånaderna december, januari och februari? Är det bara jag som har sett att när det inte är snö i februari, så infinner sig inte alls något vackert vårlikt väder, utan läbbigt slask, som får vilken förkollärare som helst att vilja gå i ide?

 

Get real!

 

Hade vi inte snön så skulle vi ha annu fler vårdepressioner än vården får ta hand om redan. 

 

Och vem vill trycka i morotsnäsan i en geggamojjagubbe?

 

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards