Livets sinuskurva

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Helena - 8 februari 2013 19:25

Det är verkligen skillnad på människor och människor. Jag tänker främst på vad människor har för attityd mot andra. Jag är övertygad om att det är något man kan jobba med, men att det grundas på hur man växer upp. Jag är uppvuxen med en attityd som bottnar i "Kan jag hjälpa till, så gör jag det." Det är liksom grundtanken. Andra människor reagerar på en fråga av typen: "Jag behöver hjälp" med "Och?". Det har jag lite svårt att ta, för jag är inte van med det.

 

Idag har jag vunnit en auktion på nätet, som var viktig för mig. En vän och kollega, som bor väldigt nära auktionsfyndet replikerar på förfrågan "Inga problem. Jag hjälper gärna till." 

 

Visst är det sådana vänner man vill ha?

 

Och visst är det sådana människor man kallar vänner?

Av Helena - 8 februari 2013 16:10

Idag lyckades jag förena lektion med allvarssamtal med elever. Det hade aldrig gått om jag inte hade haft  min lärarstudent. 20 elever som ska avasluta sina väggplanscher och USA:s stater. Man kan säga att det var en ljudnivå utan dess like.

 

Sedan blev det så tyst, så man trodde inte det kunde vara tystare. Då släckte vi ljuset och gick.

 

Vi är värda en riktigt skön fredag!

 

  

 

Och nu är det dags för lite fredagsmat, fredagsmys och bara en lugn kväll.

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards