Livets sinuskurva

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Helena - 15 februari 2013 17:36

Arbetsdagen har gått i ett!

Tre lektioner på förmiddagen med korta pauser emellan. Rast kan man inte kalla det, eftersom det var transportsträckor och tid för kopiering. Släppte sista klassen lite tidigare.

 

(En helmysig lektion när vi spelade tärningsspel på engelska. Både eleverna opch jag gillade det och jag var tacksam över att "rätt" person vann, annars hade vi inte fått det lätt!)

 

Slängde i mig lunchen, sedan ett möte med rektorer och kollegor om nyorganisation som börjar gälla efter sportlovet.

 

Sist hade vi filmvisning med chips, popcorn, saft och kakor. Och där fanns en liten finess: En av eleverna, en 100% pålitlig kille, hade fått i uppdrag att baka kakor till den hemliga filmträffen. Anledningen var att han blev besviken över att han inte fanns med på klasskassans baklista den här terminen, för att han hade bakat förra... Då fick han veta hemlisen.

 

100% pålitlig och inget hade läckt!

 

Kakorna var kanon, eleverna nöjda med Ensam Hemma III och jag var helt slut efter "lektionen". 

 

Sedan gick mannen och jag och handlade på affären nära jobbet. Barnfri helg = extramys till fredagskvällsmaten. Och nu tänker jag inte lyfta på min tunga gump förrän det är dags för läggdags!

 

Bild: Fredagsmys!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards