Livets sinuskurva

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Helena - 16 februari 2013 09:32

En veckas ledighet känns väldigt lång, precis när man står inför den. Det gäller att använda tiden rätt: Jobba undan det som behövs och vila när det behövs. Vila kan vara att sova bort en halv förmiddag, eller att knåda och baka, så frysen blir alldeles full.

 

Barnen kommer vara hemma lite pö om pö under veckan. Enda dottern som är hemma nu, åker om en timme till farmor & farfar i Skåne, med sin pappa och lillebror. De kommer hem måndag lunch. Äldsta dotterns kommer hem från sin helgkurs kanske idag... eller imorgon. Hon drar till Berlin på tisdag och blir borta resten av veckan. De två yngsta följer sedan med mannen och mig till Tallinn. Och när vi åker, ska jag vara klar med en del praktiskt, som inledningen till min uppsats och lite bakning till helgen.

 

Det är skönt att inte ha en massa tider att passa, utan att kunna fokusera på lite eget.

 

Någon som känner igen sig?

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards