Livets sinuskurva

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Helena - 7 april 2013 14:52

Mannen fick alltså en grill. En omonterad. Men som den supportande hustru man är, så fick han hjälp. Eller jag gjorde det mesta, kan man säga.


Bild: Nu ska den monteras!


Stor och tung kartong!


Bild: Den blir nog klar tills han fyller 51...


Pysslig bild. Men det blev bättre, med steg-för-steg-bilder.


Bild: Navkapslar på en grillvagn!


Det känns ganska manligt med navkapslar på en grillvagn!


Bild: Inga skruvar över!


Och inte en endaste skruv blev över.

Nu blir det grillning, vilken dag som helst!

Av Helena - 7 april 2013 07:54

Vaknade tidigt, trots att kroppen behöver mer sömn. Idag ska jag köra livet i "Snigelfart My Way". Diskade till sent igår, men lämnade en hög på diskbänken som skulle in i diskmaskinen. Nu är maskinen tömd och fylld. Inventeringen av kylskåpet gav att vi har massor av färdigmat till den närmaste tiden. Det är bara att frysa in och köra som fredagsmys i någon månad eller så.


Frukosten blev: Kaffe, vitlöksbröd och vårrullar. Lite crossover, men kanongott.


Och det är VÄLDIGT tyst i huset! Mannen var vaken en sväng mellan fyra och sex, det är väl då äldre herrar brukar gå upp en sväng? Trevligt om man kan få sällskap när man är vaken så dags!


Snart är min mobil laddad, så jag kan ta lite kort på blommor och presenter, det hanns liksom inte med igår...


Mellandottern kom i alla fall hem, nöjd efter Högskoleprovet och var ganska säker på att hon hade spikat mattedelen. Äldsta dottern kom hem mitt i natten. Och sonen somnade nöjd efter sina insatser igår. Han skötte påfyllnad av mat, dricka och arraksbollar.


Jag är en välsignad mamma!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards