Livets sinuskurva

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Helena - 14 april 2013 15:11

Det känns rätt bra att kunna gå på en riktigt bra gudstjänst en söndag förmiddag. Jag drog iväg ett sms till min kompis M, som hängde med idag. Kyrkkaffe med sötfika faller mig däremot inte på läppen. Påskens äggmackor är mer min grej, men så länge man tillhör fikamaffians frikyrka, så får man nog gilla läget.


På vägen hem bestämde vi oss för att idag är det dagen D, alltså dags för invigning av grillen. Kyckling, vitlöksbröd och sallad på gång. Och jag har sopat trottoaren.


Sedan får det bli lite studier och övningskörning med dottern. Hoppas att hon får körkort innan sommaren...


Jag tänker i alla fall ta det lugnt resten av dagen!

Av Helena - 14 april 2013 08:50

Igår kom min kompis M över på kvällsmat. Hon missade förra lördagens Öppet Hus p.g.a sjukdom, men vi hade ju ett par ostpajer samt kycklingspett i frysen, så vi tog en "favorit i repris light". Och hon hade med sig den ultimata manspresenten: En grillkväll i hennes lilla hus vid kanalen. WOW! En del vet vad en man vill ha!


(Jodå, han fick fina presenter förra lördagen, jättefina, men det här var såååååå "Min Man".)


Och så är det ju det här med kort till presenter... De sparas sällan i det här huset, precis som julkort, om det inte är foton på något speciellt.


Men igår fick vi ett par hemmagjorda, som var som små dokumentärer över våra liv. De ska sparas och sättas upp! Mycket kärlek i dem.



   

Ursäkta den kassa bildkvalitén...

Ska träna lite på det där med fotograferandet, lovar!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards