Livets sinuskurva

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Helena - 17 maj 2013 19:22

Livet är verkligen upp och ner!


Arbetsdagen började inte helt kanon, då vikarien till en kollega blivit sjuk. Eftersom vi alla i arbetslaget vet att man inte kan lämna klasser vind för våg, så täcker vi upp för varandra då det krisar. Jag lovade att dubblera mig första lektionen, då niorna klarar av att titta på film utan vakt, medan sexorna absolut behöver vakt under provtid. Kollegan Maria lade då sin planeringstid under provvakten, så jag fick ta mina filmtittare. Hänger ni med?


Hon gav dem rast och jag skulle börja engelskan med samma sexa lite tidigare, för att hinna med fler muntliga nationella prov. Trodde jag. Stört omöjligt att genomföra, så det får jag ta på min planeringstid, eller något. (Är det någon som fattar hur Skolverket tänker?)


Nästa lektion blev också film. Visst låter det slött? Jodå, ända tills man ska gå igenom, genomföra och rätta filmanalyserna...


Min lunch + planeringstid gick åt till att planera litteraturinköp och jag lyckades pressa inköpet rejält. Hoppas ingen skjuter mig i höst, men det blev nog ganska bra.


Sista lektionen med egna klassen var en katastrof... Våra Newbodykläder kom och de som var mest exalterade över att få öppna och riva i lådor, var de som inte hade sålt något. Jag var helt urlakad...


Bild: 36 grader....


Handlade pelargoner och ett svartöga på vägen hem. Imorgon ska de planteras... Ikväll har jag legat i poolen en timme (36 grader), gick upp när fingrarna var skrynkliga, och blev då serverad caesarsallad av mannen. Överdoserade fransk getost och sitter nu bara och slöar...


Bild: Tänker inte gå upp förrän jag är skrynklig!


Njutbart överallt!


Bild: Mer njutning.



Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards