Livets sinuskurva

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Helena - 19 maj 2013 15:43

Det är lite långt mellan bloggtillfällena nu. Grymt mycket att göra på jobbet och det känns inte som om det finns tid för allt. Jag har helt ärligt en seriös fundering över hur Skolverket egentligen tänker, när de menar att man ska hinna med alla delar av de Nationella Proven i alla ämnen, medan man också ska få den normala undervisning att flyta på. Hur gör man för att få en något överaktiv klass att jobba med egna arbeten medan man sitter (ostört) i ett annat rum och har muntliga prov med två elever åt gången? Jag gav upp häromdagen och konstaterade att jag får ta av min planeringstid och elevernas andra lektioner för att utföra proven.


Och mitt i allt detta är eleverna som förbytta med sina vårkänslor i överhettade klassrum och tycker att man ska få jobba ute, för det får ju "alla andra". D.v.s ingen, på vanliga lektioner, endast på idrotten och livskunskapen...


Och så har man ju de egna obstinata ungdomarna som håller en vaken om nätterna.


Det är då man avreagerar sig och rensar maskrosor i rent terapeutiskt syfte. Jag har fyllt en släpkärra i helgen...


Men annars är livet rätt okej, när man får avreagera sig på bloggar och maskrosor då och då!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards